Unilever: V-label op 500 producten

ROTTERDAM – Voedingsmiddelengigant Unilever gaat samenwerken met de Europese Vegetarische Unie. Het keurmerk van de Vegetarische Unie, het V-label, komt op ongeveer vijfhonderd producten van Unilever, aldus het bedrijf zelf in een verklaring.

Unilever speelt hiermee in op de trend bij veel consumenten om minder vlees te eten. Unilever rept over cijfers waaruit blijkt dat 67 procent van Nederland inmiddels een vleesloze dag als vast onderdeel van de week heeft. Meer dan de helft van de Nederlanders heeft tevens het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt. Volgens Unilever missen veel consumenten echter ideeën en inspiratie om lekker vegetarisch te koken.

Unilever eerste grote fabrikant die met EVU gaat samenwerken

‘Hoewel ze misschien niet van plan zijn vlees helemaal uit hun dieet te schrappen, willen veel Europeanen – onder wie een groot aantal hier in Nederland, wel minder vlees eten of dat nu te maken heeft met gezondheidsredenen, ethische overwegingen, het milieu of alle drie. Unilever is de eerste grote fmcg-onderneming die gaat samenwerken met EVU en geeft consumenten waarnaar ze op zoek zijn: meer informatie en duidelijkheid om hen te helpen bij hun keuze van vegetarische producten’, aldus Pablo Pervesi van Unilever.

Unilever past veel producten aan

Door de samenwerking gaat Unilever één standaard bieden voor consumenten. Daarvoor zullen een aantal vegetarische en veganistische producten worden aangepast. In totaal zullen 500 producten het logo gaan dragen.

Unilever gaat V-label voeren op 500 producten





Laatste nieuws