Haribo en Lidl bereiken akkoord
![](https://www.foodpro-network.be/storage/news/394/conversions/Haribo-2-main.jpg)
17 mei 2024 06:15
bron: FoodPro Network
bron: FoodPro Network
Na een lang geschil keren de snoepjes van Haribo terug in de schappen bij Lidl. Zoetwarenfabrikant Haribo en Lidl hervatten hun zakelijke relatie, aldus het Duitse vakblad Lebensmittel Zeitung.
De snoepjes van de marktleider in de fruitgomcategorie keren terug bij Lidl. Haribo stopte wereldwijd de leveringen in april 2023 na onenigheid over de inkoopvoorwaarden, maar nu hebben beide handelspartners toch een akkoord bereikt.
Lidl zette sindsdien in op het eigen snoepjesmerk Sweet Corner, maar dat volstond niet helemaal. Volgens marktonderzoek lag de omzetstijging in de zoetwarencategorie bij Lidl in de twaalf maanden tot en met februari 2024 in totaal ruim twee procentpunten lager dan de ontwikkeling van de totale markt.
Laatste nieuws
-
26 jul PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
26 jul Podcasts voor de Food & Beverage sector
-
26 jul Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
-
25 jul Nestlé boekt iets meer omzet
-
25 jul Omzet Unilever stijgt met 4,1 procent
-
25 jul Amerikaanse start-up maakt kweekzuivel met CO2 als hoofdingrediënt
-
25 jul Oatly verbetert brutomarge
-
25 jul FrieslandCampina blijft last houden van een dalende melkaanvoer
-
25 jul Wat zijn de voor- en nadelen van vleesvervangers?
-
24 jul Milcobel wil Ysco verkopen aan Davidson Kempner
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan