Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media

29-06 10:15 | bron: FoodPro Network Belgium

SEATTLE - In navolging van Unilever en Coca-Cola stopt ook Starbucks met betaalde advertenties op sociale media. Het is een reactie van de koffieketen op de haatdragende taal die volgens het bedrijf veel op sociale media te vinden is.

"Wij geloven dat er meer moet worden gedaan om gastvrije en inclusieve online gemeenschappen te creëren", aldus Starbucks zijn website. De koffieketen zegt over de haatzaaiende taal in gesprek te gaan met sociale media bedrijven en burgerrechtenorganisaties.

Starbucks zal nog wel berichten plaatsen op de socialemediaccounts, maar geen betaalde advertenties. Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.

 

Zie ook: Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme

Zie ook: Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
27 nov Monoprix komt naar Benelux
27 nov Mondelez maakt al zijn verpakkingen recycleerbaar
27 nov Nootjes op pootjes
26 nov Colruyt en Delhaize medewerkers krijgen extra verlofdag voor inzet coronacrisis
26 nov DSM gaat voor gepersonaliseerde voeding samenwerken met Huami
26 nov Meatless ziet perspectief in verwerking van lokaal geteelde veldbonen
26 nov Biotechnologiebedrijf in Singapore produceert melk in een laboratorium
26 nov De kracht van kort cyclische aansturing van de productie
25 nov Nestlé verkoopt activiteiten van het Chinese merk Yinlu
25 nov Ban op ongezonde snacks aan supermarktkassa’s werkt
25 nov Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
24 nov Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
24 nov Food and Drink 2020: 'Sterke en vertrouwde voedingsmerken lijden niet onder corona'
24 nov Voedingsindustrie moet anticiperen op stagnatie bevolkingsgroei
24 nov Wat is er veranderd in de FSSC 22000 V5?
23 nov HelloFresh neemt Amerikaanse branchegenoot Factor75 over
23 nov Danone ontslaat tot 2.000 werknemers
23 nov Model voorspelt groei van Listeria monocytogenes in kaas
23 nov Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
23 nov Webinar: How is Front-of-Pack Nutritional Labeling for Foods Used Around the World?
20 nov Albert Heijn bezorgt nu ook in Mechelen en de Rupelstreek
20 nov Efteling opent tijdelijke supermarkt
20 nov Ucrete van Master Builders Solutions in het R&D center van Arla Foods
20 nov 87% Vlaamse voedingsindustrie loopt loonsubsidies mis. Kom in actie (no cure no pay)
19 nov Ahold Delhaize koopt online supermarkt FreshDirect
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?