Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media

29-06 10:15 | bron: FoodPro Network Belgium

SEATTLE - In navolging van Unilever en Coca-Cola stopt ook Starbucks met betaalde advertenties op sociale media. Het is een reactie van de koffieketen op de haatdragende taal die volgens het bedrijf veel op sociale media te vinden is.

"Wij geloven dat er meer moet worden gedaan om gastvrije en inclusieve online gemeenschappen te creëren", aldus Starbucks zijn website. De koffieketen zegt over de haatzaaiende taal in gesprek te gaan met sociale media bedrijven en burgerrechtenorganisaties.

Starbucks zal nog wel berichten plaatsen op de socialemediaccounts, maar geen betaalde advertenties. Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.

 

Zie ook: Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme

Zie ook: Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 apr Tesco ziet omzet flink stijgen, maar winst dalen door coronakosten
14 apr Amazon lanceert nieuw food-huismerk
14 apr Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
14 apr Product Tour | Optimale tracering en kwaliteitscontroles voor de bakkerijsector
14 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
13 apr Europees informatiesysteem voor labelen van voedingsmiddelen
13 apr Jumbo schrapt functies in winkels
13 apr Voorkom productiestops dankzij Ucrete industrievloeren (video)
13 apr De snackindustrie: Nieuwste trends & ontwikkelingen
12 apr Vrees voor bananentekort door Aziatische schimmel
12 apr Hygi├źnisch en sterk: Ucrete van Master Builders Solutions een vloersysteem voor de voedingsindustrie
12 apr Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestl├ę ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Vacature: Laborant microbiologie
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Foodmerken zien brood in mukbang
07 apr Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?