Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media

29-06 10:15 | bron: FoodPro Network Belgium

SEATTLE - In navolging van Unilever en Coca-Cola stopt ook Starbucks met betaalde advertenties op sociale media. Het is een reactie van de koffieketen op de haatdragende taal die volgens het bedrijf veel op sociale media te vinden is.

"Wij geloven dat er meer moet worden gedaan om gastvrije en inclusieve online gemeenschappen te creëren", aldus Starbucks zijn website. De koffieketen zegt over de haatzaaiende taal in gesprek te gaan met sociale media bedrijven en burgerrechtenorganisaties.

Starbucks zal nog wel berichten plaatsen op de socialemediaccounts, maar geen betaalde advertenties. Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.

 

Zie ook: Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme

Zie ook: Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
13 jul Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
13 jul Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
13 jul De Enssieg Groep: nu ook gecertificeerd applicator van Ucrete CS vloerensysteem
10 jul Biotechnologiebedrijf in Singapore produceert melk in een laboratorium
10 jul Verplicht mondkapje in supermarkt en andere winkels
10 jul Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
10 jul Understanding, Monitoring and Meeting the Differing Global Maximum Residue Limits (MRLS) For Pesticides in Food and Feed Products
10 jul Vergroot uw competenties met online training bij DNV GL
09 jul ‘Ahold Delhaize gaat strijd aan met Jumbo voor Hema’
09 jul FAO verwacht daling van 3% van het vleesverbruik in 2020
09 jul Nestlé gaat productie van Nespresso-koffie uitbreiden
09 jul Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
09 jul Veilige en efficiënte afvuloplossingen (video)
08 jul Europees project FoodSHIFT gericht op duurzaam lokaal voedselsysteem in 9 steden
08 jul Picnic verwacht omzet van 500 miljoen euro in 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?