A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
bron: FoodPro Network
Nestlé, het bedrijf achter A-merken zoals KitKat, Maggi en Nespresso, blijft last houden van concurrentie van goedkopere merken na stevige prijsstijgingen in de afgelopen jaren. Nestlé wist de omzet in het eerste kwartaal weliswaar op te voeren dankzij hogere prijzen, maar de hoeveelheid verkochte producten bleef dalen.
De omzet in de eerste drie maanden van 2024 bedroeg 22 miljard Zwitserse frank (22,5 miljard euro). Gecorrigeerd voor ongunstige wisselkoersen en de verkoop van bedrijfsonderdelen vorig jaar, groeide de omzet 1,4 procent. Maar het volume aan verkochte producten daalde met 2 procent.
Vooral in Noord-Amerika had Nestlé het lastig. Consumenten bleven hier voorzichtig met hun uitgaven in de supermarkt, waar vooral minder ingevroren producten verkocht werden. Daarnaast had de divisie voor gezondheidsproducten last van problemen met de toelevering van vitaminen, mineralen en supplementen.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
03 mei Voedselprijzen voor het eerst sinds juli weer gestegen
-
03 mei Duitse bedrijven produceerden in 2023 voor 583,2 miljoen euro vleesvervangers
-
03 mei Zuivelbedrijven moet inspelen op daling van de melkaanvoer
-
03 mei Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
03 mei Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
-
02 mei Unilever: import en export met Rusland gestopt
-
02 mei FrieslandCampina wil omzet in Verenigd Koninkrijk in 5 jaar verdubbelen
-
02 mei DSM-Firmenich ziet volumes weer groeien, omzet daalt licht
-
02 mei Cacaoprijs daalt in twee dagen met 27%
-
02 mei Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan