A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
bron: FoodPro Network
Nestlé, het bedrijf achter A-merken zoals KitKat, Maggi en Nespresso, blijft last houden van concurrentie van goedkopere merken na stevige prijsstijgingen in de afgelopen jaren. Nestlé wist de omzet in het eerste kwartaal weliswaar op te voeren dankzij hogere prijzen, maar de hoeveelheid verkochte producten bleef dalen.
De omzet in de eerste drie maanden van 2024 bedroeg 22 miljard Zwitserse frank (22,5 miljard euro). Gecorrigeerd voor ongunstige wisselkoersen en de verkoop van bedrijfsonderdelen vorig jaar, groeide de omzet 1,4 procent. Maar het volume aan verkochte producten daalde met 2 procent.
Vooral in Noord-Amerika had Nestlé het lastig. Consumenten bleven hier voorzichtig met hun uitgaven in de supermarkt, waar vooral minder ingevroren producten verkocht werden. Daarnaast had de divisie voor gezondheidsproducten last van problemen met de toelevering van vitaminen, mineralen en supplementen.
Bron: ANP
Meer over
Laatste nieuws
-
05 dec Aviko wil frietproductie in Poperinge uitbreiden
-
05 dec Amazon test nieuw winkelconcept
-
04 dec De voordelen van MAP technologie in de voedingsindustrie
-
04 dec Mercadona bereikt doel van 50 winkels in Portugal
-
04 dec Gratis e-book over de voordelen van MAP
-
03 dec Colruyt wil met Okay City naar 100 stadswinkels
-
03 dec Podcasts voor de Food & Beverage sector
-
02 dec HEMA komt volledig in handen van Jumbo familie Van Eerd
-
02 dec Carrefour zet AI in tegen voedselverspilling
-
02 dec Waarom uw bedrijf een sectorspecifieke ERP nodig heeft om de ROI te maximaliseren
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan