Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS
29 jun 2020 06:01
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
NEW YORK - Unilever zal de rest van het jaar niet meer adverteren op Facebook, Instagram en Twitter in de Verenigde Staten. De reden voor het besluit zijn volgens Unilever de haatdragende en racistische berichten die op de platformen verschijnen.
Het Brits-Nederlandse concern zegt tegen de Wall Street Journal dat ook lopende advertenties van de sociale media netwerken worden gehaald. De boycot geldt tot ten minste het einde van het jaar.
Unilever hoopt met de actie de sociale media bedrijven te dwingen om sneller stappen te ondernemen om het verspreiden van haat tegen te gaan. "Het doorgaan met adverteren voegt voor nu geen waarde toe aan de samenleving."
Unilever adverteert naar schatting in de Verenigde Staten jaarlijks alleen op Facebook al voor circa 38 miljoen euro.
Laatste nieuws
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan