Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS

29-06 06:01 | bron: FoodPro Network Belgium

NEW YORK - Unilever zal de rest van het jaar niet meer adverteren op Facebook, Instagram en Twitter in de Verenigde Staten. De reden voor het besluit zijn volgens Unilever de haatdragende en racistische berichten die op de platformen verschijnen.

Het Brits-Nederlandse concern zegt tegen de Wall Street Journal dat ook lopende advertenties van de sociale media netwerken worden gehaald. De boycot geldt tot ten minste het einde van het jaar.

Unilever hoopt met de actie de sociale media bedrijven te dwingen om sneller stappen te ondernemen om het verspreiden van haat tegen te gaan. "Het doorgaan met adverteren voegt voor nu geen waarde toe aan de samenleving."

Unilever adverteert naar schatting in de Verenigde Staten jaarlijks alleen op Facebook al voor circa 38 miljoen euro.



Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
13 jul Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
13 jul Walmart laat robots de vloer schrobben (video)
13 jul De Enssieg Groep: nu ook gecertificeerd applicator van Ucrete CS vloerensysteem
10 jul Biotechnologiebedrijf in Singapore produceert melk in een laboratorium
10 jul Verplicht mondkapje in supermarkt en andere winkels
10 jul Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
10 jul Understanding, Monitoring and Meeting the Differing Global Maximum Residue Limits (MRLS) For Pesticides in Food and Feed Products
10 jul Vergroot uw competenties met online training bij DNV GL
09 jul ‘Ahold Delhaize gaat strijd aan met Jumbo voor Hema’
09 jul FAO verwacht daling van 3% van het vleesverbruik in 2020
09 jul Nestlé gaat productie van Nespresso-koffie uitbreiden
09 jul Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
09 jul Veilige en efficiënte afvuloplossingen (video)
08 jul Europees project FoodSHIFT gericht op duurzaam lokaal voedselsysteem in 9 steden
08 jul Picnic verwacht omzet van 500 miljoen euro in 2020
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?