Unilever stopt met adverteren op sociale media in VS

29-06 06:01 | bron: FoodPro Network Belgium

NEW YORK - Unilever zal de rest van het jaar niet meer adverteren op Facebook, Instagram en Twitter in de Verenigde Staten. De reden voor het besluit zijn volgens Unilever de haatdragende en racistische berichten die op de platformen verschijnen.

Het Brits-Nederlandse concern zegt tegen de Wall Street Journal dat ook lopende advertenties van de sociale media netwerken worden gehaald. De boycot geldt tot ten minste het einde van het jaar.

Unilever hoopt met de actie de sociale media bedrijven te dwingen om sneller stappen te ondernemen om het verspreiden van haat tegen te gaan. "Het doorgaan met adverteren voegt voor nu geen waarde toe aan de samenleving."

Unilever adverteert naar schatting in de Verenigde Staten jaarlijks alleen op Facebook al voor circa 38 miljoen euro.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 mei Nestlé lanceert nieuw type plantaardige drank
05 mei Hopr rondt testperiode af en gaat van start in Hasselt
05 mei Wereldwijde spelers in voedselveiligheid zien certificatie als ‘paspoort voor handel’
05 mei Kwalitatieve productinformatie, een absolute vereiste!
04 mei Carrefour neemt nieuw e-commerce distributiecentrum in gebruik
04 mei HelloFresh levert twee keer zo veel maaltijden als jaar geleden
04 mei Remia neemt Wouters N.V. over
04 mei Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
04 mei Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
03 mei Maaltijdbezorger in Singapore levert tijdelijk gerechten met kweekvlees
03 mei Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
03 mei Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
30 apr Nestlé neemt aantal merken van The Bountiful Company over
30 apr Dagelijks haalt 1 miljard euro aan voedsel de winkel niet
30 apr Nestlé gaat voor volledig zichtbare bevoorradingsketen
29 apr McDonald's verkoopt meer fastfood dan voor uitbraak pandemie
29 apr Flinke groei voor Unilever
29 apr Sainsbury's diep in het rood
29 apr Het beheer van productinformatie bij Foodservice bedrijf Bidfood N.V. in de kijker
29 apr Eeuwenoude fermentatietechniek weer helemaal hot
28 apr Delhaize brengt Belgische leveranciers extra onder de aandacht
28 apr Starbucks verkoopt weer meer koffie na forse dip
28 apr Rabobank verwacht tot 2022 mondiale groei vraag naar zuivel
28 apr Webinar: Vooraadbeheer en traceability in de AGF met Aptean Food & Beverage ERP
27 apr Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?