Cadbury is grootste voedingsmerk in Verenigd Koninkrijk
22 nov 2024 06:05
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Op basis van data over supermarktomzet van NielsenIQ kan het merk Cadbury van de Amerikaanse producent van zoetwaren en koekjes Mondelez International worden aangemerkt als het grootste merk in het Verenigd Koninkrijk. In 2022 werd via Cadbury voor 1,885 miljard Britse pond omgezet. Nummer 2 is Coca-Cola met circa 1,6 miljard pond omzet.
De omzet van Cadbury is voor een belangrijk deel te danken aan de introductie van nieuwe producten. In 2022 kwamen onder het merk Cadbury 78 nieuwe producten op de markt en steeg het totaal naar 613. Zonder de inbreng van nieuwe producten zou Cadbury 2,6% in waarde en 8,7% in volume hebben verloren vergeleken met 2021.
Laatste nieuws
-
06 dec Het geheim van succesvolle Cloud ERP in de voedingssector
-
06 dec LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
05 dec Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
-
05 dec Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
-
04 dec Ahold Delhaize mag Profi overnemen
-
04 dec Nestlé vervangt meer verpakkingen door papieren innovaties
-
04 dec 5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken
-
04 dec 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
03 dec Stakingen bij Duitse fastfoodrestaurants
-
03 dec Cargill schrapt duizenden banen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan