HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
bron: FoodPro Network
HelloFresh heeft in het afgelopen kwartaal flinke groei behaald met de bezorging van kant- en klaarmaaltijden. Daarmee ving het Duitse bedrijf krimp bij de leveringen van boxen met ingrediënten om maaltijden zelf te maken op. HelloFresh is het aanbod van die kant- en klaarmaaltijden aan het uitbreiden naar steeds meer markten. In Nederland zijn sinds afgelopen zomer die maaltijden te bestellen.
HelloFresh meldde dat Ready to Eat-maaltijden nu ook worden aangeboden in Zweden en Denemarken. Eerder was dat al in de Verenigde Staten, Australië, Canada, België en Nederland. De kant- en klaaractiviteiten waren in de afgelopen periode goed voor een omzet van 496 miljoen euro. Dat is een stijging van 56 procent vergeleken met een jaar eerder.
Bij de bezorging van gewone maaltijdingrediëntboxen gaan de zaken wel minder. Daar zakte de omzet met bijna 7 procent tot 1,56 miljard euro. Maar dankzij de groei van kant- en klaar steeg de totale omzet naar bijna 2,1 miljard euro, wat volgens HelloFresh de hoogste kwartaalomzet ooit is.
HelloFresh-topman Dominik Richter is van plan verder te groeien met volledig klaargemaakte maaltijden. Het bedrijf heeft wel te maken met kosten voor marketing en productie voor die activiteiten. Daardoor staat de winstgevendheid onder druk. Het aangepaste bedrijfsresultaat zakte in het eerste kwartaal naar 16,8 miljoen euro, van 66,1 miljoen euro een jaar eerder.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
03 mei Voedselprijzen voor het eerst sinds juli weer gestegen
-
03 mei Duitse bedrijven produceerden in 2023 voor 583,2 miljoen euro vleesvervangers
-
03 mei Zuivelbedrijven moet inspelen op daling van de melkaanvoer
-
03 mei Vraag en aanbod effectief afstemmen in de AGF-sector
-
03 mei Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
-
02 mei Unilever: import en export met Rusland gestopt
-
02 mei FrieslandCampina wil omzet in Verenigd Koninkrijk in 5 jaar verdubbelen
-
02 mei DSM-Firmenich ziet volumes weer groeien, omzet daalt licht
-
02 mei Cacaoprijs daalt in twee dagen met 27%
-
02 mei Nestlé kan via enzymatisch proces suikergehalte in reeks producten verlagen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan