Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme

29-06 06:05 | bron: FoodPro Network Belgium

ATLANTA - Coca-Cola stopt voorlopig met adverteren op sociale media vanwege de grote hoeveelheid haatdragende en racistische berichten op verschillende platforms. Dat liet Coca-Cola dit weekend in een persbericht weten.

Coca-Cola zal in ieder geval een maand lang niet adverteren op sociale media over de hele wereld. CEO James Quincey laat weten dat er geen plaats is voor racisme in deze wereld en dat geldt ook voor sociale media.

Coca-Cola wil dat sociale media verantwoordelijk worden gehouden voor hun beleid en zich transparanter opstellen. Vrijdag maakte ook Unilever bekend voorlopig tot stoppen met adverteren op sociale media in de Verenigde Staten.

Facebook liet eerder in een reactie weten jaarlijks miljarden dollars te investeren om zijn platforms veilig te houden.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
14 apr Amazon lanceert nieuw food-huismerk
14 apr Nieuwe techniek kan in vitro-testen van voedingsmiddelen vervangen
14 apr Product Tour | Optimale tracering en kwaliteitscontroles voor de bakkerijsector
14 apr Webinar 22 april: Het belang van een vloer en afwatering in de voedingsindustrie
13 apr Europees informatiesysteem voor labelen van voedingsmiddelen
13 apr Jumbo schrapt functies in winkels
13 apr Voorkom productiestops dankzij Ucrete industrievloeren (video)
13 apr De snackindustrie: Nieuwste trends & ontwikkelingen
12 apr Vrees voor bananentekort door Aziatische schimmel
12 apr Hygi├źnisch en sterk: Ucrete van Master Builders Solutions een vloersysteem voor de voedingsindustrie
12 apr Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
09 apr 'Impossible Foods bereidt beursgang voor'
09 apr Nestl├ę ziet waarde in gebruik van voedingssupplement tijdens zwangerschap
09 apr Kraft Heinz wil productie van kleinverpakkingen ketchup snel opvoeren
09 apr Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
08 apr Coca-Cola past Europese structuur aan
08 apr Onderzoekers zien alleen hoger gezondheidsrisico bij gebruik van bewerkt vlees
08 apr Belgische voedingsindustrie: hard getroffen maar niet geveld
08 apr Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
08 apr Vacature: Laborant microbiologie
07 apr Carrefour breidt partnership met Deliveroo verder uit
07 apr Foodmerken zien brood in mukbang
07 apr Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
06 apr Aviko-topman verwacht dat 2021 een beter jaar wordt dan 2020
06 apr Danone wil komende jaren 1.850 banen schrappen
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?