Amazon wil voedingssupermarkten openen
bron: FoodPro Network Belgium
SEATTLE - Online retailer Amazon werkt aan een netwerk van kleine supermarkten voor voedingswaren, waarmee de online reus ook een groter marktaandeel wil krijgen in de voedingsdistributie.
Amazon wil de voedingssupermarkten in de eerste fase wel alleen toegankelijk maken voor klanten van Amazon Fresh en die zich laten toeleggen op bederfbare voeding. Bovendien werkt Amazon volgens de Wall Street Journal ook aan drive-ins, waar consumenten hun online gekochte goederen in de kofferbak van hun auto kunnen laten plaatsen, aldus The Wall Street Journal.
Drive-ins & bezorgservice.
In de voedingsdistributie levert Amazon tot dusver in een aantal Amerikaanse steden en Londen al verse voeding aan huis via AmazonFresh. De klanten moeten hiervoor een abonnement van 14,99 dollar per maand te nemen, bovenop hun lidmaatschap van Amazon Prime.
Analisten verwachten dat Amazon zijn supermarkten zo veel mogelijk complementair gaat willen maken aan deze bezorgservice.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan