'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold Delhaize, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel

KAAPSTAD - Slechts een aantal toonaangevende bedrijven in de voedingsindustrie laten zien dat ze vaart willen zetten in de verduurzaming van 'soft commodities' zoals palmolie, soja, suiker en vis. De meeste van hen zijn hier nog niet mee bezig.

Aldus het rapport ‘Slow Road to Sustainability’ van het Wereldnatuurfonds (WNF).

Het WNF onderzocht in de aanloop naar de jaarlijkse vergadering van het Consumer Goods Forum(CGF) de duurzaamheidsprestaties van 256 voedingsproducenten en retailers die lid zijn van het CGF. Slechts 9% van hen gelden als voorlopers, bedrijven zoals Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero.

Het WNF is van mening dat ook zij hun prestaties nog kunnen verbeteren. Circa 28% van de bedrijven maakt helemaal geen duurzaamheidsinformatie bekend.





Laatste nieuws