'Grote voedingsproducenten nog ondermaats in duurzaam inkopen'. Unilever, Ahold Delhaize, Danone, Coca-Cola en Ferrero presteren wel
bron: FoodPro Network Belgium
KAAPSTAD - Slechts een aantal toonaangevende bedrijven in de voedingsindustrie laten zien dat ze vaart willen zetten in de verduurzaming van 'soft commodities' zoals palmolie, soja, suiker en vis. De meeste van hen zijn hier nog niet mee bezig.
Aldus het rapport ‘Slow Road to Sustainability’ van het Wereldnatuurfonds (WNF).
Het WNF onderzocht in de aanloop naar de jaarlijkse vergadering van het Consumer Goods Forum(CGF) de duurzaamheidsprestaties van 256 voedingsproducenten en retailers die lid zijn van het CGF. Slechts 9% van hen gelden als voorlopers, bedrijven zoals Unilever, Ahold, Danone, Coca-Cola en Ferrero.
Het WNF is van mening dat ook zij hun prestaties nog kunnen verbeteren. Circa 28% van de bedrijven maakt helemaal geen duurzaamheidsinformatie bekend.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan