Colruyt-familie investeert in verkoper maaltijdboxen Smartmat
bron: FoodPro Network Belgium
ANTWERPEN - De familie Colruyt heeft Smartmat, een Belgische leverancier van maaltijdboxen, voorzien van nieuw kapitaal om verder te groeien. Het bedrijf moet in de toekomst de concurrentie aan kunnen gaan met HelloFresh.
Geen samenwerking met Colruyt
De investering wordt niet gedaan vanuit het bedrijf Colruyt, maar wel via de holding van de familie onder de naam Korys. Hiermee investeert de familie voornamelijk in bedrijven die zich richten op hernieuwbare energie, biotech en nieuwe consumptievormen.
In ruil voor de investering krijgt Korys een minderheidsbelang in Smartmat. De link met Colruyt wil volgens de holding wel niet zeggen dat er in de toekomst een samenwerking met de supermarktketen komt. “We delen dezelfde visie en willen Smartmat onafhankelijk de ingeslagen weg verder laten zetten”, aldus Cedric Liekens van Korys.
Biologische en lokale producten
Smartmat probeert zich te onderscheiden door het gebruik van biologische en lokale producten. Het is inmiddels de tweede speler in ons land, op gepaste afstand van HelloFresh.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan