Colruyt-familie investeert in verkoper maaltijdboxen Smartmat

ANTWERPEN - De familie Colruyt heeft Smartmat, een Belgische leverancier van maaltijdboxen, voorzien van nieuw kapitaal om verder te groeien. Het bedrijf moet in de toekomst de concurrentie aan kunnen gaan met HelloFresh.

Geen samenwerking met Colruyt

De investering wordt niet gedaan vanuit het bedrijf Colruyt, maar wel via de holding van de familie onder de naam Korys. Hiermee investeert de familie voornamelijk in bedrijven die zich richten op hernieuwbare energie, biotech en nieuwe consumptievormen.

In ruil voor de investering krijgt Korys een minderheidsbelang in Smartmat. De link met Colruyt wil volgens de holding wel niet zeggen dat er in de toekomst een samenwerking met de supermarktketen komt. “We delen dezelfde visie en willen Smartmat onafhankelijk de ingeslagen weg verder laten zetten”, aldus Cedric Liekens van Korys.

Biologische en lokale producten

Smartmat probeert zich te onderscheiden door het gebruik van biologische en lokale producten. Het is inmiddels de tweede speler in ons land, op gepaste afstand van HelloFresh.





Laatste nieuws