Carlsberg: omzet stijgt

KOPENHAGEN - Carlsberg heeft de omzet in het derde kwartaal van 2016 licht zien stijgen. De Deense bierbrouwer deed het met name goed in Oost-Europa.

De resultaten zijn reden voor de concurrent van tal van Belgische brouwers om ook de winstverwachting voor heel 2016 op te schroeven. In het eerste half jaar daalde de omzet van Carlsberg door negatieve wisselkoerseffecten en lagere verkopen in West-Europa, China en Rusland.

De omzet van Carlsberg ligt rond de 17,5 miljard kroon, circa € 2,4 miljard euro. Dit is een plus van 1% t.o.v. een jaar eerder. De omzetstijging komt door hogere prijzen, niet door een hoger volume. 

In West-Europa zag Carlsberg zijn volume met 4 procent dalen, tegen een plus van 10 procent in Oost-Europa. Samen met hogere prijzen zorgde dit in Oost-Europa voor 16 procent meer omzet.

De topman bij Carlsberg is de Nederlander Cees ’t Hart, voormalig CEO bij Friesland Campina. Carlsberg zet met name in op kostenbesparingen en groei in Azië.





Laatste nieuws