Oatly verbetert brutomarge in eerste kwartaal
bron: FoodPro Network Belgium
MALMO - De Zweedse producent van haverdranken Oatly heeft in het eerste kwartaal van 2023 een omzet gerealiseerd van 195,6 miljoen dollar. Dat betekent een stijging van 17,7% in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Op basis van constante wisselkoersen steeg de omzet met 23,5%. De brutomarge in het eerste kwartaal was 17,4%. Dat is een verbetering met 790 basispunten in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en 150 basispunten beter dan in het vierde kwartaal van 2022.
Het nettoverlies bedroeg 75,6 miljoen dollar. In het eerste kwartaal van 2022 was het nettoverlies 87,5 miljoen dollar. Het aangepast bedrijfsresultaat EBITDA was 49,9 miljoen dollar negatief, maar verbeterde met 21,5 miljoen dollar in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en met 10,6 miljoen dollar in vergelijking met het vierde kwartaal van 2022.
Laatste nieuws
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr 3 actuele technologieën en de voordelen die ze bieden voor de voedings- en drankenindustrie
-
26 apr Rabobank voorziet verdere consolidatie onder aanbieders van vleesvervangers
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan