Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie

02-08 09:21 | bron: FoodPro Network Belgium

BEIJING - De Chinese tak van de Amerikaanse fastfoodketen KFC is door de gestegen prijzen voor ingrediënten meer delen van de kip gaan verkopen. Dat zegt de Chinese KFC-uitbater Yum China tegen CNN. Door de hoge inflatie staan nu bijvoorbeeld ook kippenvoetjes op het menu.

Het grotere menu heeft alles te maken met de hoge inflatie. Het afgelopen jaar zijn onder meer de prijzen van olie en voedsel, zoals kippen, flink gestegen. Hierdoor is het maken van bijvoorbeeld fastfood alleen maar duurder geworden.

"De hogere prijzen proberen we nu te compenseren door een groter deel van de kip te gebruiken", aldus Yum China-baas Joey Wat tegen CNNZij verwijst hiermee naar onder meer kippenvoetjes en puntjes van de vleugels. "Eigenlijk gebruiken we nu alles van de kip, op de veren na."

Door meer delen van de kip te verkopen heeft KFC ook aan een wens van lokale KFC-klanten voldaan. Kippenvoetjes zijn namelijk een Chinese lekkernij en iets waar KFC klanten in China volgens Wat vaak om vragen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
05 okt Tesco verhoogt lonen voor derde keer en bevriest prijzen
05 okt Vloeistofdichte vloeren voor de voedingsindustrie
05 okt Wat is premiumisatie en hoe vormt het de drankenindustrie?
04 okt Ton van Veen tijdelijk topman van Jumbo
04 okt Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
04 okt HAK stopt productie tijdelijk vanwege energiekosten
04 okt Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
04 okt Training: Toegepaste microbiologie voor foodmanagers
03 okt EU-landbouwprijzen blijven stijgen in Q2 2022
03 okt Waarom digitale transformatie in de voedingsindustrie noodzakelijk en dringend is
03 okt Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
30 sep Hoe food ERP je helpt met internationaal handelen
30 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
29 sep Just Eat Takeaway benoemt nieuwe directie en commissarissen
29 sep Delhaize opent grootste wijnbottelarij in Benelux
29 sep Staking bij Delhaize afgewend
29 sep In 8 stappen naar een goede Food Safety Culture
29 sep Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
28 sep Sojaproducenten VS maken herkomst sojabonen traceerbaar
28 sep Ahold Delhaize wil CEO Frans Muller herbenoemen
28 sep Carrefour ziet verbeteringen in de markt
28 sep Nieuwe dropvariant met zeewier
28 sep Gratis e-book over de voordelen van MAP
28 sep Training: BRC Global Standard Packaging materials
27 sep Albert Heijn Foundation bestaat 15 jaar
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?