Chinese KFC verkoopt alles behalve de veren van kippen door hoge inflatie
bron: FoodPro Network Belgium
BEIJING - De Chinese tak van de Amerikaanse fastfoodketen KFC is door de gestegen prijzen voor ingrediënten meer delen van de kip gaan verkopen. Dat zegt de Chinese KFC-uitbater Yum China tegen CNN. Door de hoge inflatie staan nu bijvoorbeeld ook kippenvoetjes op het menu.
Het grotere menu heeft alles te maken met de hoge inflatie. Het afgelopen jaar zijn onder meer de prijzen van olie en voedsel, zoals kippen, flink gestegen. Hierdoor is het maken van bijvoorbeeld fastfood alleen maar duurder geworden.
"De hogere prijzen proberen we nu te compenseren door een groter deel van de kip te gebruiken", aldus Yum China-baas Joey Wat tegen CNN. Zij verwijst hiermee naar onder meer kippenvoetjes en puntjes van de vleugels. "Eigenlijk gebruiken we nu alles van de kip, op de veren na."
Door meer delen van de kip te verkopen heeft KFC ook aan een wens van lokale KFC-klanten voldaan. Kippenvoetjes zijn namelijk een Chinese lekkernij en iets waar KFC klanten in China volgens Wat vaak om vragen.
Laatste nieuws
-
26 apr 3 actuele technologieën en de voordelen die ze bieden voor de voedings- en drankenindustrie
-
26 apr Rabobank voorziet verdere consolidatie onder aanbieders van vleesvervangers
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan