Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn

VEVEY - De bewering van Albert Heijn dat Nestlé de prijzen van zijn producten met 20% wil verhogen, klopt volgens de levensmiddelenfabrikant niet. Albert Heijn en Nestlé ruziën momenteel over prijsverhogingen. Hierdoor zijn diverse producten van het Zwitserse bedrijf niet in de schappen van de supermarktketen te vinden.

Nestlé wil de prijzen van zijn producten verhogen, omdat de producent van onder andere Maggi, Nescafé en KitKat, naar eigen zeggen te maken heeft met hogere kosten voor bijvoorbeeld grondstoffen. Volgens Albert Heijn gaat het om verhogingen van 20%. Veel te hoog, vindt de supermarktketen.

Maar Nestlé weerspreekt dat het om zulke hoge percentages gaat. Nestlé noemt de bewering "verre van correct". Welke verhoging Nestlé dan wel voorstelt, wil het bedrijf niet zeggen. "Omdat wij uit respect niet willen communiceren over onderhandelingen tussen leveranciers en supermarkten", aldus een woordvoerder tegen Nu.nl.

De verhoging is volgens Nestlé ook nodig om de belangen van de eigen toeleveranciers en medewerkers te bewaken. Ook andere levensmiddelenbedrijven kampen met hogere kosten. Onder andere Unilever, Heineken en Procter & Gamble hebben al gezegd hun prijzen te gaan verhogen.





Laatste nieuws