Nestlé in de tegenaanval in prijzenconflict met Albert Heijn
bron: FoodPro Network Belgium
VEVEY - De bewering van Albert Heijn dat Nestlé de prijzen van zijn producten met 20% wil verhogen, klopt volgens de levensmiddelenfabrikant niet. Albert Heijn en Nestlé ruziën momenteel over prijsverhogingen. Hierdoor zijn diverse producten van het Zwitserse bedrijf niet in de schappen van de supermarktketen te vinden.
Nestlé wil de prijzen van zijn producten verhogen, omdat de producent van onder andere Maggi, Nescafé en KitKat, naar eigen zeggen te maken heeft met hogere kosten voor bijvoorbeeld grondstoffen. Volgens Albert Heijn gaat het om verhogingen van 20%. Veel te hoog, vindt de supermarktketen.
Maar Nestlé weerspreekt dat het om zulke hoge percentages gaat. Nestlé noemt de bewering "verre van correct". Welke verhoging Nestlé dan wel voorstelt, wil het bedrijf niet zeggen. "Omdat wij uit respect niet willen communiceren over onderhandelingen tussen leveranciers en supermarkten", aldus een woordvoerder tegen Nu.nl.
De verhoging is volgens Nestlé ook nodig om de belangen van de eigen toeleveranciers en medewerkers te bewaken. Ook andere levensmiddelenbedrijven kampen met hogere kosten. Onder andere Unilever, Heineken en Procter & Gamble hebben al gezegd hun prijzen te gaan verhogen.
Laatste nieuws
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan