Albert Heijn waarschuwt voor tekorten door prijzenconflict met Nestlé
bron: FoodPro Network Belgium
ZAANDAM - Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. De voedingsgigant, bekend van onder andere Maggi, Nescafé en KitKat, wil zijn prijzen met 20% verhogen. Albert Heijn vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, aldus een woordvoerder van de supermarktketen tegen Nu.nl.
"Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen", aldus de woordvoerder. "Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar." Volgens de woordvoerder probeert Albert Heijn zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé.
De onderhandelingen met Van Geloven, dat de producten van onder meer Mora, Van Dobben en Kwekkeboom maakt, zijn in de "afrondende fase". "Wij gaan ervan uit hier op heel korte termijn uit te zijn en dat Van Geloven de leveringen direct hervat", aldus de woordvoerder.
Tekorten aan bitterballen en kroketten zijn er overigens (nog) niet geweest in de vestigingen van Albert Heijn, omdat er in de aanvoerketen nog voldoende voorraden circuleren.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan