Home Bake | Die extra stap voor de klant zetten, daar gaat het om
bron: FoodPro Network Belgium
ETTEN-LEUR - Het komt vaak voor, overnames van bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie. En een overname gaat vaak gepaard met de vervanging van het softwaresysteem. Er moet in korte tijd afscheid worden genomen van ‘het oude’, wat betekent dat er haast zit achter het zoeken, selecteren en implementeren van ‘iets nieuws’. Toffe uitdaging, vinden wij bij Schouw Informatisering from Aptean.
Zo hielpen we Home Bake, voorheen Délifrance; een producent van zuurstofarm verpakt brood als croissants en baguettes, dat werd overgenomen door een investeringsmaatschappij. Het verzoek was duidelijk: binnen 4 maanden live gaan met een full-scope implementatie van het softwareplatform Aptean Food & Beverage ERP Foodware Edition voor Microsoft Dynamics 365 Business Central. Eigenlijk liever gisteren, dan vandaag. Daar draait Schouw Informatisering from Aptean haar hand natuurlijk niet voor om.
Om een organisatie goed te laten functioneren is het nodig om volledig inzicht te hebben in data en in stuurinformatie; informatie die allemaal toegankelijk is in je ERP-systeem. Zodat er efficiënt gewerkt kan worden en er direct beslissingen kunnen worden genomen. Na een overname zie je doorgaans dat het lastiger is om nog continu toegang te hebben tot al die informatie. Een harde deadline voor het werken met een nieuw softwaresysteem was er bij Home Bake dan ook duidelijk. Dit betekende automatisch dat een selectietraject voor een softwarepartner ook zo snel mogelijk moest worden afgerond. Binnen een maand was de keuze gemaakt. Een weloverwogen, snelle keuze op basis van Aptean Food & Beverage ERP Foodware Edition best practices bij soortgelijke bedrijven in de bakkerijsector. En het project werd gestart.
Benieuwd hoe het project is voortgezet? Lees de volledige case study hier.
Bron: Schouw Informatisering from Aptean - partner FoodPro Network Belgium
Laatste nieuws
-
26 apr 3 actuele technologieën en de voordelen die ze bieden voor de voedings- en drankenindustrie
-
26 apr Rabobank voorziet verdere consolidatie onder aanbieders van vleesvervangers
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan