Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown

13-01 08:39 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van onder andere Thuisbezorgd, bezorgde in het laatste kwartaal van 2020 bijna 180 miljoen maaltijden. Dat was maar liefst 57% meer dan het jaar ervoor, aldus het bedrijf vandaag in een persbericht. Onder meer in het Verenigd Koninkrijk groeide Just Eat Takeaway hard.

Het van oorsprong Nederlandse bedrijf van Jitse Groen heeft al vrijwel het gehele jaar de wind in de zeilen, onder meer ingegeven door de contactbeperkende maatregelen vanwege het coronavirus. Veel mensen besluiten daardoor om een maaltijd online te bestellen. De totale opbrengsten van Just Eat Takeaway kwamen in het vierde kwartaal uit op circa 4 miljard euro. Dat was 64% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Nederland verwerkte Just Eat Takeaway in het vierde kwartaal veertien miljoen bestellingen, een stijging van 39% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De grootste markt is echter het Verenigd Koninkrijk. Daar werden maar liefst 56 miljoen bestellingen bezorgd, een stijging van 58%.

Volgens Just Eat Takeaway is dat het resultaat van extra investeringen in marketing, meer restaurants die zich hebben aangesloten bij het bedrijf en een verdere verbetering van het logistieke netwerk.

Over heel 2020 werden 588,1 miljoen orders geplaatst. Dat waren er 39% meer dan in 2019. De totale opbrengsten kwamen uit op 12,9 miljard euro. Het bedrijf meldt in een toelichting de komende tijd te blijven focussen op het winnen van marktaandeel. Dat is belangrijker dan winst, aldus het management.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
02 dec JBS wordt grootaandeelhouder van Spaanse kweekvleesproducent
02 dec Bierprijs omhoog in het nieuwe jaar
02 dec Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
02 dec Foodmerken zien brood in mukbang
01 dec Nederlanders openen Belgische Jumbo in Bree
01 dec Avebe verhoogt productie van aardappeleiwit flink om te voldoen aan de marktvraag
01 dec FrieslandCampina Ingredients biedt eerste plantaardige producten aan
01 dec Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
01 dec SGS Digicomply (video)
30 nov Rabobank: 'Voedselprijzen blijven hoog in 2022'
30 nov Ook Sainsbury's opent eerste kassaloze winkel
30 nov ADM rondt overname van Sojaprotein af
30 nov “Wat eten we morgen?” Fevia lanceert nieuwe duurzaamheidsroadmap van de Belgische voedingsindustrie
30 nov Delino een mosterdgele vloer op maat van elke saus (video)
30 nov Whitepaper Allergenenmanagement
29 nov Regelmatig vermoedens van fraude bij handel in kruiden en specerijen
29 nov DSM neemt Noors bedrijf Vestkorn Milling over
29 nov Grote reorganisatie bij Carrefour in Italië
29 nov Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
29 nov Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
26 nov Startup Next Gen Foods wil met Tindle Europese markt veroveren
26 nov Whitepaper: Global Food and Beverage Industry Trends and Strategic Insights 2021
26 nov Vion zet volgende stap en blijft CO2-uitstoot aanzienlijk verlagen
26 nov Naleving van wet- en regelgeving in de voedingsmiddelenindustrie
26 nov Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?