Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown

13-01 08:39 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van onder andere Thuisbezorgd, bezorgde in het laatste kwartaal van 2020 bijna 180 miljoen maaltijden. Dat was maar liefst 57% meer dan het jaar ervoor, aldus het bedrijf vandaag in een persbericht. Onder meer in het Verenigd Koninkrijk groeide Just Eat Takeaway hard.

Het van oorsprong Nederlandse bedrijf van Jitse Groen heeft al vrijwel het gehele jaar de wind in de zeilen, onder meer ingegeven door de contactbeperkende maatregelen vanwege het coronavirus. Veel mensen besluiten daardoor om een maaltijd online te bestellen. De totale opbrengsten van Just Eat Takeaway kwamen in het vierde kwartaal uit op circa 4 miljard euro. Dat was 64% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

In Nederland verwerkte Just Eat Takeaway in het vierde kwartaal veertien miljoen bestellingen, een stijging van 39% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De grootste markt is echter het Verenigd Koninkrijk. Daar werden maar liefst 56 miljoen bestellingen bezorgd, een stijging van 58%.

Volgens Just Eat Takeaway is dat het resultaat van extra investeringen in marketing, meer restaurants die zich hebben aangesloten bij het bedrijf en een verdere verbetering van het logistieke netwerk.

Over heel 2020 werden 588,1 miljoen orders geplaatst. Dat waren er 39% meer dan in 2019. De totale opbrengsten kwamen uit op 12,9 miljard euro. Het bedrijf meldt in een toelichting de komende tijd te blijven focussen op het winnen van marktaandeel. Dat is belangrijker dan winst, aldus het management.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
18 jan PepsiCo wil in 2040 klimaatneutraal zijn
18 jan Picnic bekijkt uitbreiding naar Frankrijk
18 jan Beroemde speeches uit de voedingsindustrie | TedX | The true cost of food | Volkert Engelsman
18 jan Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
15 jan EFSA ontwikkelt tool voor vaststellen THT- of TGT-datum
15 jan Export eurolanden nadert niveau van voor de coronacrisis
15 jan Webinar: Digitalisering in de AGF-industrie met Aptean Food & Beverage ERP
15 jan Zero Waste Food Shop weegschalen (video)
14 jan Unilever verwacht verbetering in tweede helft van het jaar
14 jan Arla Foods wil flink groeien met online verkopen van zuivel
14 jan HEMA verliest wekelijks 10 miljoen euro en schort bestellingen op
14 jan Schouw Informatisering sluit zich aan als kennispartner bij FoodPro Network
14 jan CryoHub to share results of implementation of innovative energy storage technique
13 jan Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown
13 jan 12 Tips tegen voedselfraude (update)
13 jan Borgesius Bakkersland: vloerrenovatie met Ucrete levert tijd- en geldbesparing op (video)
12 jan DSM en TU Delft zetten lab op voor kunstmatige intelligentie
12 jan Hoe kiest men een voedselveilige vloer?
12 jan Waar liggen de risico's binnen voedselveiligheidssystemen?
11 jan Effecten van reuk- en smaakverlies op eetgedrag nader onderzocht
11 jan Consument bereid om meer te betalen voor kweekvlees
11 jan Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
08 jan Too Good To Go haalt 31 miljoen dollar op bij investeringsronde
08 jan Ferrero opent onderzoekscentrum in Brussel
08 jan Leveren Uber chauffeurs straks ook uw boodschappen aan huis?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?