Just Eat Takeaway heeft ook in vierde kwartaal profijt van lockdown
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van onder andere Thuisbezorgd, bezorgde in het laatste kwartaal van 2020 bijna 180 miljoen maaltijden. Dat was maar liefst 57% meer dan het jaar ervoor, aldus het bedrijf vandaag in een persbericht. Onder meer in het Verenigd Koninkrijk groeide Just Eat Takeaway hard.
Het van oorsprong Nederlandse bedrijf van Jitse Groen heeft al vrijwel het gehele jaar de wind in de zeilen, onder meer ingegeven door de contactbeperkende maatregelen vanwege het coronavirus. Veel mensen besluiten daardoor om een maaltijd online te bestellen. De totale opbrengsten van Just Eat Takeaway kwamen in het vierde kwartaal uit op circa 4 miljard euro. Dat was 64% meer dan in dezelfde periode vorig jaar.
In Nederland verwerkte Just Eat Takeaway in het vierde kwartaal veertien miljoen bestellingen, een stijging van 39% in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. De grootste markt is echter het Verenigd Koninkrijk. Daar werden maar liefst 56 miljoen bestellingen bezorgd, een stijging van 58%.
Volgens Just Eat Takeaway is dat het resultaat van extra investeringen in marketing, meer restaurants die zich hebben aangesloten bij het bedrijf en een verdere verbetering van het logistieke netwerk.
Over heel 2020 werden 588,1 miljoen orders geplaatst. Dat waren er 39% meer dan in 2019. De totale opbrengsten kwamen uit op 12,9 miljard euro. Het bedrijf meldt in een toelichting de komende tijd te blijven focussen op het winnen van marktaandeel. Dat is belangrijker dan winst, aldus het management.
Laatste nieuws
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
-
25 apr Legionella-onderzoek: het belang van risicoanalyse en watermonsters
-
25 apr Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
-
24 apr PepsiCo verlaagt zoutgehalte in chips van het merk Lay's
-
24 apr Heineken zag bierverkoop eerste kwartaal aantrekken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan