SGS verifieert wereldwijd landbouwbedrijven in opdracht van Nestlé

12-02 06:03 | bron: FoodPro Network Belgium

VEVEY - Nestlé heeft voor zijn toeleveringsketen een “Responsible Sourcing Standard” opgesteld met gedetailleerde vereisten over enkele belangrijke uitdagingen voor al haar leveranciers over sociale aspecten, milieu, economie en dierenwelzijn. Hiervoor wordt voor elke directe leverancier aan Nestlé de toeleveringsketen stroomopwaarts in kaart gebracht tot op landbouwniveau en dit voor onder andere vlees, eieren en zuivelproducten.

Om na te gaan of de landbouwbedrijven aan deze standaard voldoen, worden 5 onderwerpen onder de loep genomen: wetgeving, sociale aspecten en werkomstandigheden, planten en gewassen, behoud van de natuur en tenslotte dierengezondheid en -welzijn. 

In 2017 heeft SGS in opdracht van Nestlé in totaal 360 landbouwbedrijven wereldwijd beoordeeld. Ook voor dit jaar verwachten we hetzelfde aantal. Sinds de start van het project in 2013 heeft SGS al meer dan 1600 landbouwbedrijven beoordeeld. Het doel is om na te gaan of de leveranciers van Nestlé voldoen aan de eisen van de Nestlé Responsible Sourcing Standard in de context van het land van oorsprong en om eventuele verbeteringspunten te identificeren.  SGS brengt de huidige toestand van de landbouwbedrijven in kaart en tracht naar een hogere standaard te gaan voor wat betreft dierenwelzijn, arbeidsomstandigheden en duurzaamheid.  Door een verandering in consumenteneisen en een groter bewustzijn over waar voedsel vandaan komt en hoe het is gemaakt, zijn meer en meer bedrijven bewust bezig met dierenwelzijn en het opstellen van ethische programma’s. 

Met deze inspanningen streeft Nestlé ernaar om het leven van miljoenen landbouwdieren in hun toeleveringsketen te verbeteren en stelt het duurzame landbouw voorop.

 

Bron: SGS - partner FoodPro Network




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
21 feb Familie Van Eerd verdeelt 52,5 miljoen euro dividend
21 feb Als food merk overleven in Mexico
21 feb Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
21 feb Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 feb PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
20 feb HelloFresh werkt aan verlaging van CO2-emissie bij bezorging
20 feb Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
20 feb Aviko investeert in nieuwe fabriek in Poperinge
20 feb Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
19 feb Twee Vlaamse voedingsbedrijven bekroond als fabrieken van de toekomst
19 feb Britse vleesindustrie vreest exportstrop na einde overgangsfase Brexit
19 feb Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
19 feb Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
19 feb Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?