Hogere bierprijs stuwt resultaten AB InBev
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - AB InBev, de grootste bierbrouwer ter wereld, profiteert flink van de prijsverhogingen die het bedrijf heeft kunnen doorvoeren. De bierbrouwer van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler en Leffe verkocht in het eerste kwartaal 0,9% meer bier en andere dranken, maar zag zijn opbrengsten met wel meer dan 13% oplopen. Ook de winst ging omhoog.
Zelfs schrijft AB InBev zijn succes onder meer toe aan groei bij zijn internationaal grootste merken. Budweiser kende bijvoorbeeld een sterke groei mede dankzij de terugkerende vraag in China en een toenemende populariteit in India. Ook bij Stella Artois en Corona gingen de opbrengsten duidelijk omhoog.
Verder werd met alcoholvrij bier ruim 30% meer omzet behaald. In de Verenigde Staten deed Budweiser Zero het goed en in Canada Corona Cero. Ook sommige andere dranken dan bier, die AB InBev in zijn assortiment heeft, zorgden voor meer inkomsten. In Brazilië nam de vraag naar het drankje Beats bijvoorbeeld flink toe tijdens het carnaval. Dit zorgde voor een omzetstijging van meer dan 75%.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan