JDE Peet’s boekte organische omzetgroei van 11,3% in boekjaar 2022

30-01 09:25 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - JDE Peet’s, het bedrijf achter de koffiemerken Douwe Egberts en Jacobs, heeft voorlopige cijfers over het boekjaar 2022 gepubliceerd. Het bedrijf meldt een omzetgroei van 16,4%. Organisch steeg de omzet met 11,3%. De brutowinst steeg met 3,3%, maar op aangepaste basis daalde het bedrijfsresultaat voor rente en belastingen met 5,9% door de hogere kosten. In februari maakt het bedrijf de definitieve resultaten bekend.

Voor het boekjaar 2023 gaat JDE Peet's uit van een organische omzetgroei van 5%. Voor de wat langere termijn streeft het bedrijf naar een organische omzetgroei van 3 tot 5%, een organische groei van de aangepaste EBIT van 5% en een vrije kasstroomconversie van ongeveer 70%.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 mrt Crisp stelt directeur België aan
24 mrt Picnic breidt uit in Parijs, Berlijn en Hamburg
24 mrt Ook wanneer fabrikanten onder druk staan, is onderhoud belangrijk
24 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
23 mrt Jumbo-aandelen herverdeeld over familie
23 mrt Traditioneel Engels ontbijt wordt steeds duurder
23 mrt Dé oplossing voor bulk in de supermarkt (video)
23 mrt Is vertical farming echt het antwoord op het waarborgen van de voedselzekerheid in de wereld?
22 mrt FDA rondt consultatie voor kweekvleesproducent Good Meat af
22 mrt Greenyard wil ieder jaar meer dan 100 000 m³ water voor verse groenten en fruit besparen
22 mrt Vleesvervangers op basis van eiwitten uit gras
22 mrt Esthetische industrievloer voor de voedingsindustrie (video)
22 mrt Zijn verse producten van een mindere klasse je beste winstkans?
21 mrt Aldi na loonsverhoging best betalende supermarktketen in het Verenigd Koninkrijk
21 mrt Europese Commissie verdenkt energiedrankjesbedrijf van marktmanipulatie
21 mrt What’s Cooking? nog in onzekerheid over overname Imperial en Stegeman
21 mrt Overwin de 3 grote uitdagingen in het beheer van de cold chain met doelgerichte software
21 mrt Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 mrt Delhaize: 72 winkels gesloten
20 mrt Jumbo-ceo liet leveranciers 4 miljoen betalen aan zijn raceteam
20 mrt Fonterra boekt flink hogere winst
20 mrt Hoe planningssoftware voor voedselproductie zorgt voor consistent succes op 3 fronten
20 mrt Japan sets new MRLs for Zeranol in meat and seafood products
17 mrt Welke supermarktketens zijn er in Spanje en wat is hun marktaandeel?
17 mrt FrieslandCampina vindt opvolger voor naar Unilever gaande topman
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?