Delhaize verstuurt de helft minder papieren folders
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - Delhaize verstuurt wekelijks nog slechts 1,6 miljoen papieren folders. Voorheen waren dat er drie miljoen per week. Dit is voor de Belgische supermarktketen niet alleen een duurzame besparing op papier en CO2-uitstoot, maar ook goed voor de verkoopcijfers.
Elke donderdag valt bij 68% van de Belgische gezinnen de Delhaize-folder op de mat. Na een testproject van een jaar in verschillende regio’s en winkels is Delhaize ervan overtuigd dat een gedeeltelijke overstap naar een digitale aanpak werkt. Veel klanten hebben een voorkeur voor digitale communicatie, blijkt uit klantgegevens in het Superplus getrouwheidsprogramma. Daarom bezorgt de Belgische supermarktketen binnenkort wekelijks nog 1,6 miljoen folders, in plaats van 3 miljoen.
Daarmee bespaart Delhaize jaarlijks 1.672 ton papier en 1.170 ton CO2-uitstoot. Uit de test blijkt ook dat het een positieve impact op de verkoopcijfers heeft. De papieren folder verdwijnt echter niet. Delhaize gelooft in een mix van kanalen: digitaal voor wie dat wenst, papier voor wie nog niet helemaal mee is met de digitalisering. Ook in de winkels van Delhaize blijven papieren folders beschikbaar.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan