Delhaize verstuurt de helft minder papieren folders

BRUSSEL - Delhaize verstuurt wekelijks nog slechts 1,6 miljoen papieren folders. Voorheen waren dat er drie miljoen per week. Dit is voor de Belgische supermarktketen niet alleen een duurzame besparing op papier en CO2-uitstoot, maar ook goed voor de verkoopcijfers.

Elke donderdag valt bij 68% van de Belgische gezinnen de Delhaize-folder op de mat. Na een testproject van een jaar in verschillende regio’s en winkels is Delhaize ervan overtuigd dat een gedeeltelijke overstap naar een digitale aanpak werkt. Veel klanten hebben een voorkeur voor digitale communicatie, blijkt uit klantgegevens in het Superplus getrouwheidsprogramma. Daarom bezorgt de Belgische supermarktketen binnenkort wekelijks nog 1,6 miljoen folders, in plaats van 3 miljoen.

Daarmee bespaart Delhaize jaarlijks 1.672 ton papier en 1.170 ton CO2-uitstoot. Uit de test blijkt ook dat het een positieve impact op de verkoopcijfers heeft. De papieren folder verdwijnt echter niet. Delhaize gelooft in een mix van kanalen: digitaal voor wie dat wenst, papier voor wie nog niet helemaal mee is met de digitalisering. Ook in de winkels van Delhaize blijven papieren folders beschikbaar.





Laatste nieuws