Overwin de 3 grote uitdagingen in het beheer van de cold chain met doelgerichte software
bron: FoodPro Network Belgium
ETTEN-LEUR - De diepvriessector is hot. Dat klinkt misschien als een contradictie, maar zowel deskundigen uit de sector als recente statistieken geven aan dat er een waarheid schuilt achter deze bewering.
In de maanden na het uitbreken van de pandemie nam de populariteit aanvankelijk toe, maar de vraag blijft ook nu nog toenemen. Volgens de laatste cijfers wordt de wereldwijde markt voor diepvriesproducten geschat op 290 miljard dollar, met een verwachte samengestelde jaarlijkse groei van 6,34% tot 2030. Tegen die tijd zal de markt naar verwachting zijn gegroeid tot een duizelingwekkende 504,4 miljard dollar.
Er zijn verschillende redenen waarom diepvriesproducten wereldwijd zo geliefd zijn - ze blijven langer goed, bieden een grote verscheidenheid, kunnen vaak voordelig in bulk worden gekocht en zijn steeds meer afgestemd op de smaken en voorkeuren van de hedendaagse consument. Maar de consument kiest vooral voor gemak, omdat ze gemakkelijk en eenvoudig te bereiden zijn en de rommel tot een minimum beperkt blijft.
Natuurlijk weet u als professional in het segment van diepvriesproducten dat het niet zo eenvoudig is om in dit segment te opereren - er zijn een aantal speciale overwegingen waarmee uw bedrijf te maken krijgt als gevolg van de aard van uw goederen. Een van de meer complexe aandachtsgebieden is supply chain management, omdat er rekening moet worden gehouden met verschillende factoren die in andere productcategorieën niet zo gebruikelijk zijn.
Hier bespreken we drie van de grootste uitdagingen in het beheer van de toeleveringsketen voor diepvriesproducten en hoe geavanceerde bedrijfsoplossingen zoals Aptean Food & Beverage ERP en Aptean Routing & Scheduling Paragon Edition u helpen om ze op te lossen.
Lees het hele artikel op de website van Aptean
Bron: Aptean - partner FoodPro Network
Laatste nieuws
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan