Zur Mühlen Gruppe mikt op 120 miljoen euro vega-omzet

12-09 08:59 | bron: FoodPro Network Belgium

BOKLUND - De Duitse Zur Mühlen Gruppe, onderdeel van vleesconcern Tönnies, lanceert een veganistische gerookte zalmvervanger onder het merk Gutfried. Aan de ontwikkeling van het product is een jaar gewerkt. Het product is gebaseerd op zetmeel, koolzaad en rijst. De reepjes vet die typerend zijn voor zalm worden ook op plantaardige basis geproduceerd.

Gutfried wordt geproduceerd in de fabriek in Böklund, waar alleen vegetarische producten worden gemaakt. Zur Mühlen Gruppe stelt dat het bedrijf in Duitsland inmiddels een marktaandeel van circa 10% heeft in vlees- en visvervangers. Het bedrijf voert naast Gutfried ook de merken Vevia en Es schmeckt. Daarnaast produceert de onderneming voor een aantal huismerken. De omzet voor 2022 wordt geschat op circa 42 miljoen euro. Dat was in 2019 nog 8,3 miljoen euro. Er wordt ingezet op een groei naar 120 miljoen euro in 2025.

Door de grote groei wordt ook het productieoppervlak vergroot. "We zijn in 2019 begonnen met 500 vierkante meter, een productiefaciliteit en twee verpakkingslijnen. In de derde uitbreidingsfase komend jaar gaan we naar 4.000 vierkante meter en extra lijnen voor productie en verpakking", aldus Iris Heckmann, directeur van Vevia 4 You, de divisie voor vegetarische en veganistische alternatieven van het bedrijf in een persbericht. "Smaken veranderen. Het wordt tijd dat we met onze tijd meegaan", benadrukt Maximilian Tönnies in het persbericht.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
30 nov Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
30 nov Hazeleger Kaas: “Met de LeakMatic II koop je zekerheid”
29 nov Carrefour opent nieuwe versformule Potager City
29 nov Whitepaper | Vergroot uw operationele wendbaarheid met Aptean's 3-stappenplan
29 nov Zeelandia Group investeert in kunstmatige intelligentie (video)
28 nov Edeka heeft na maanden weer Coca-Cola in het schap
28 nov Nestlé investeert de komende 10 jaar 1,86 miljard dollar in Saudi-Arabië
28 nov 5 strategieën om voedselverspilling te verminderen met een voedingmiddelen specifieke ERP-oplossing
28 nov LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
25 nov Eieren op rantsoen in het Verenigd Koninkrijk
25 nov Voedselthermometers zorgen voor uniforme werkwijze bij Makro/Metro
25 nov Gratis e-book over de voordelen van MAP
24 nov Aldi gaat verder met kassaloze winkel
24 nov Unilever verwacht in 2023 eerste ijs met eiwitten uit precisiefermentatie
24 nov Enrico Food moderniseert en groeit met ERP van Aptean
24 nov Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
23 nov Omzetstijging van 10 procent voor Danish Crown
23 nov Colruyt test onbemand bezorgwagentje
23 nov Eroski: "Nutri-Score leidt tot gezonder koopgedrag”
23 nov LIVE WEBINAR | Hoe kunt u DE&I doorvoeren en tastbare voordelen behalen?
22 nov HAK betreedt de markt voor verse ovengroenten
22 nov Danish Crown bouwt nieuwe vleeswarenfabriek in Engeland
22 nov Trendrapport | Mondiale Trends en Strategische Inzichten in de Food & Beverage-sector
22 nov Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
21 nov Nespresso komt met eigen biologisch afbreekbare koffiecups
Spotlight
Spotlight
Spotlight
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Advertentie
uw banner hier?