Meer omzet voor moederbedrijf Burger King

TORONTO - Restaurant Brands International, het moederbedrijf achter onder andere Burger King, heeft de verwachtingen overtroffen. Analisten rekenden op een omzet van 1,39 miljard dollar over het eerste kwartaal, maar de keten heeft bekendgemaakt dat de omzet gestegen is naar 1,45 miljard dollar. Een jaar eerder kwam de omzet over het eerste kwartaal uit op 1,26 miljard dollar. 

Het nettoresultaat van Restaurant Brands International is afgelopen kwartaal met 2,2% gestegen tot 183 miljoen dollar. Het bedrijf wijdt de stijgingen aan het einde van de coronapandemie. "Duidelijk is dat weer meer consumenten buitenshuis eten", staat er in het kwartaalrapport. Tegelijkertijd heeft het bedrijf flink wat uitdagingen, zoals stijgende kosten, een personeelstekort en de oorlog in Oekraïne. Net als concurrenten Starbucks en McDonald's ziet het zich daarom genoodzaakt om de prijzen later dit jaar opnieuw te verhogen. 

Restaurant Brands International is overigens alleen met Burger King actief in Rusland (via een joint venture), waardoor de gevolgen op het resultaat tot nu toe minimaal zijn. De Russische restaurants van Burger King waren afgelopen jaar goed voor 0,6% van de totale omzet. Burger King heeft onlangs al laten weten het belang in de joint venture helemaal te willen stoppen.





Laatste nieuws