7,6 procent meer omzet voor Bonduelle Group
bron: FoodPro Network Belgium
VILLENEUVE D'ASQ - De omzet van Bonduelle Group is over het derde kwartaal uitgekomen op 725,9 miljoen euro. Dat is een stijging van 7,6% in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar. De omzet over de eerste drie kwartalen van het boekjaar ligt 2,5% hoger dan vorig jaar op 2,16 miljard euro. Ondanks de oorlog in Oekraïne en de gestegen kosten stevent Bonduelle Group voor heel dit boekjaar nog steeds af op een omzetstijging van 3%.
In Europa noteerde Bonduelle het afgelopen kwartaal een omzet van 336 miljoen euro. Dat is 9,3% meer dan vorig jaar. Buiten Europa realiseerde Bonduelle afgelopen kwartaal een omzetstijging van 6,2% tot 389,9 miljoen euro.
Afgelopen kwartaal realiseerde de divisie diepgevroren de grootste groei. Het betreft een omzetstijging van 14,8% tot 198,7 miljoen euro. De categorie ingeblikt realiseert een groei van 11,6% tot 280,1 miljoen euro. De omzet in het segment verse producten daalde het afgelopen kwartaal met 1,3% tot 247,1 miljoen euro.
De resultaten over het derde kwartaal zijn positief, aldus Bonduelle Group. In maart waarschuwde het bedrijf nog dat de vooruitzichten negatief beïnvloed zouden kunnen worden door de oorlog in Oekraïne. Het bedrijf realiseerde afgelopen jaren zo'n 5% van de omzet in Rusland. Hoewel Bonduelle niet van plan is om alle activiteiten in Rusland te stoppen in het kader van het garanderen van voedselzekerheid, meldt Bonduelle wel dat de gemaakte winsten in het land gedurende de conflictperiode besteed worden aan wederopbouw van infrastructuur en landbouw- en voedselecosystemen in Oekraïne.
Bonduelle rekent op een omzetgroei van 3% voor heel dit jaar.
Bekijk de cijfers van Bonduelle hier
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan