Aldi opent eerste kassaloze winkel
bron: FoodPro Network Belgium
LONDEN - Aldi is de eerste discounter die kassaloos winkelen aanbiedt in het Verenigd Koninkrijk, met de opening van een winkel in Greenwich (Londen).
De conceptwinkel werd de afgelopen maanden uitvoerig getest door medewerkers van Aldi, maar is sinds vandaag open voor het grote publiek. Om toegang te krijgen en te shoppen, moeten klanten de Aldi Shop&Go-app downloaden. Wanneer een klant de winkel verlaat, worden de boodschappen automatisch in rekening gebracht via een vooraf gekozen betaalmethode en verschijnt er een betalingsbewijs in de app. Klanten die alcohol willen kopen moeten zelf hun leeftijd bewijzen via speciale gezichtsherkenningstechnologie of via tussenkomst van een winkelmedewerker.
“Voor ons gaat het bij dit soort stappen altijd om de verbetering van de klantervaring”, aldus winkelmanager Lewis Esparon tegen The Grocer. “Het hele team staat klaar om te helpen en ervoor te zorgen dat die ervaring net zo soepel verloopt als altijd.”
Met de nieuwe technologie volgt Aldi het voorbeeld van verschillende andere Britse retailers. Tesco opende in oktober een kassaloze supermarkt in Londen, waar klanten ook gewoon producten uit de schappen kunnen pakken en naar buiten lopen. Sainsbury's volgde in november met de lancering van een 'Smartshop Pick & Go'-winkel en Morrisons test een soortgelijk concept in zijn hoofdkantoor in Bradford, dat tot op heden alleen toegankelijk is voor personeel.
Amazon had ooit de primeur. Het Amerikaanse Amazon heeft inmiddels 15 kassaloze winkels geopend in en rond Londen. Tegen 2025 wil Amazon 260 Amazon Fresh-winkels hebben in heel het Verenigd Koninkrijk.
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan