Mars wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn

19-05 06:03 | bron: FoodPro Network Belgium

McLEAN - Mars wil in 2050 volledig klimaatneutraal zijn vanaf de primaire producent tot de levering van producten aan de consument. Mars scherpt de doelstellingen van het eigen plan 'Sustainable in a Generation' verder aan. Daarin werd tot dusver als doel gesteld om de emissie van CO2 tegen 2050 met 67% te reduceren. Sinds 2015 heeft Mars een vermindering van 7,4% gerealiseerd. In 2025 moet dat 27% zijn.

De Amerikaanse producent van zoetwaren, voedingsproducten en dierenvoeding gaat ook meer aandacht besteden aan ontbossing. Bij de inkoop van grondstoffen worden strikte garanties gevraagd op dit punt, aldus Mars op haar website.

Boeren worden gestimuleerd om duurzame technieken te gaan gebruiken. Daarnaast gaat Mars sterk inzetten op het gebruik van hernieuwbare energiebronnen. De beloning van de topmensen binnen het concern wordt gekoppeld aan het realiseren van duurzaamheidsdoelen.





Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
28 jun Lotus Bakeries koopt Britse snacksfabrikant
28 jun Ucrete industrievloeren: snelle vloerplaatsing zowel bij nieuwbouw als bij renovatie
28 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
27 jun Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
27 jun Puratos neemt de Franse start-up Rapidle over
27 jun Printer voor vleesvervangers bijna gereed
27 jun Het nut van een duurzaam hygiënisch vloersysteem (video)
24 jun Waakhond buigt zich over overname Mestdagh door Intermarché
24 jun Plantaardig voedsel: wat wil de consument?
24 jun Verpakken onder gewijzigde atmosfeer: nieuw e-book beschikbaar
24 jun Beheersing van materiaalbehoefteplanning: 5 sleutels voor voedingsmiddelen- en drankenbedrijven
24 jun De top 5 bevindingen bij FSSC audits
24 jun Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
23 jun Kellogg Company wil zich opslitsen in drie onafhankelijke bedrijven
23 jun Mondelēz international neemt Clif Bar & Company over
23 jun Direct-to-Consumer modellen voor AGF-bedrijven
23 jun Utilizing NGS for Species Authentication in Insect-based Food and Feed
22 jun Hoe de houdbaarheid van voedingsmiddelen aanzienlijk verlengd kan worden
22 jun 6 miljoen kapitaal voor Spaanse start-up Novameat
22 jun Schot’s vishandel investeert in de esthetische Ucrete CS vloer van Master Builders Solutions
22 jun Whitepaper | Hoe grote foodbedrijven technologie inzetten om de winstgevendheid te verhogen
22 jun Wegen | uitprijzen | etiketteren in de AGF sector (video)
21 jun Ook Heineken verhoogt prijzen
21 jun 30 juni: Verhoog winstgevendheid en efficiëntie met een Food ERP oplossing
21 jun Van land naar klant (video)
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
Advertentie
uw banner hier?