Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - In veel landen waar maaltijdbezorger Just Eat Takeaway actief is, steeg het aantal bestellingen flink.
Belangrijkste markt is het Verenigd Koninkrijk. Daar werden in de afgelopen maanden bijna 70 miljoen maaltijden besteld. Sinds het bedrijf in het VK is gestart, hebben de Britten alles bij elkaar meer dan een miljard maaltijden besteld.
Ook in andere belangrijke afzetmarkten, zoals Duitsland, de VS en Canada, steeg het aantal bestellingen. De transactiewaarde kwam wereldwijd uit op 6,8 miljard euro. Dat is 23% meer dan een jaar eerder.
"Nu grote delen van de wereld weer teruggaan naar het leven zoals het was vóór corona, is onze groei in het derde kwartaal van 2021 sterk gebleven", aldus topman Jitse Groen. "We zijn klaar voor wat traditioneel onze groeiseizoenen zijn: de herfst en de winter."
De Just Eat Takeaway topman geeft op 21 oktober een update over de strategie van het bedrijf en hoe hij denkt de komende tijd verder te kunnen groeien.
Foto: Just Eat Takeaway
Laatste nieuws
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan