Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway blijft groeien
bron: FoodPro Network Belgium
AMSTERDAM - In veel landen waar maaltijdbezorger Just Eat Takeaway actief is, steeg het aantal bestellingen flink.
Belangrijkste markt is het Verenigd Koninkrijk. Daar werden in de afgelopen maanden bijna 70 miljoen maaltijden besteld. Sinds het bedrijf in het VK is gestart, hebben de Britten alles bij elkaar meer dan een miljard maaltijden besteld.
Ook in andere belangrijke afzetmarkten, zoals Duitsland, de VS en Canada, steeg het aantal bestellingen. De transactiewaarde kwam wereldwijd uit op 6,8 miljard euro. Dat is 23% meer dan een jaar eerder.
"Nu grote delen van de wereld weer teruggaan naar het leven zoals het was vóór corona, is onze groei in het derde kwartaal van 2021 sterk gebleven", aldus topman Jitse Groen. "We zijn klaar voor wat traditioneel onze groeiseizoenen zijn: de herfst en de winter."
De Just Eat Takeaway topman geeft op 21 oktober een update over de strategie van het bedrijf en hoe hij denkt de komende tijd verder te kunnen groeien.
Foto: Just Eat Takeaway
Laatste nieuws
-
18 mrt Zweeds keukenproduct kan houdbaarheid van voedsel met drie keer verlengen
-
18 mrt 2024 Trendrapport voor de voedings- en drankensector
-
18 mrt Boodschappen doen in Montenegro
-
18 mrt Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
-
15 mrt Uitbreiding naar kant-en-klaar drukt op winst HelloFresh
-
15 mrt Onderzoek: Britten het meest kwijt voor boodschappen in Europa
-
15 mrt De toegevoegde waarde van Aptean Food & Beverage ERP bij Tony’s Chocolonely
-
14 mrt Cacaobonen te duur voor Afrikaanse cacaoverwerkers
-
14 mrt Nieuwe minderheidsaandeelhouder voor Ardo
-
14 mrt Column: Boodschappen doen in Australië
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan