Delhaize brengt Belgische leveranciers extra onder de aandacht
bron: FoodPro Network Belgium
BRUSSEL - Delhaize heeft altijd al ingezet op de Belgische herkomst van haar assortiment. En de klant zelf is meer en meer bewust op zoek naar producten van Belgische origine. Maar sinds het begin van de gezondheidscrisis is de populariteit ervan nog nooit zo hoog geweest. Zo merkt Delhaize dat de vraag naar Belgische producten in 2020 met meer dan 15 % is gestegen. Een duidelijk signaal.
Delhaize trekt dus resoluut de kaart van de Belgische producten. Maar liefst 70 % van het assortiment in een Delhaizewinkel is van Belgische origine. En dat wordt geapprecieerd door de klant. Daarom bedankt Delhaize haar 1600 Belgische leveranciers en verandert ze voor 1 maand van naam : Delhaize wordt Belhaize, aldus Delhaize in een persbericht op haar website.
Sinds 1867 geeft Belhaize zoveel als mogelijk prioriteit aan Belgische producten. Meer en meer merkt Delhaize dat de klanten hier ook expliciet naar vragen. Zo tonen recente cijfers dat de aankoop van Belgische producten met meer dan 15 % is gestegen in 2020. De Covid-crisis heeft hierbij duidelijk als accelerator gewerkt.
De redenen waarom de klant hiervoor kiest, liggen voor de hand : kwaliteit, smaak, variatie, transparantie, duurzaamheid en de ondersteuning van de lokale economie. Volgens een onderzoek van Fairtrade van april 2020 geeft 42 % van de Belgen aan dat ze in de toekomst meer en meer bewust lokaal en Belgisch willen consumeren. En die boodschap is wel degelijk aangekomen bij Belhaize.
Bekijk meer informatie op de website van 'Belhaize'.
Bron: Delhaize
Foto: Delhaize
Laatste nieuws
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
-
25 apr Aviko werkt aan frietketen zonder CO2-uitstoot in 2030
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan