Lagere omzet en winst voor Coca-Cola
bron: FoodPro Network Belgium
ATLANTA - De omzet van de Amerikaanse frisdrankenproducent Coca-Cola is in 2020 met 11% gedaald tot 33 miljard dollar. De nettowinst bedroeg ruim 7,7 miljard dollar en was daarmee 13% lager dan in 2019. Hierover bericht Coca-Cola in een persbericht.
Door de sluiting van de horeca en de evenementenbranche door de coronacrisis kon Coca-Cola het afgelopen jaar minder frisdranken verkopen. Het wereldwijde verkoopvolume daalde met 6%. In alle regio’s stond de verkoop onder druk.
"In 2020 werkten werknemers van Coca-Cola onvermoeibaar om te leren en zich aanpassen te midden van een wereldwijde crisis ", aldus James Quincey, voorzitter en CEO van The Coca-Cola Company. "Inclusief de maatregelen die zijn genomen om de transformatie van ons bedrijf te versnellen, geeft dat ons vertrouwen in groei komend jaar".
Laatste nieuws
-
26 apr Lagere omzet en marge voor Corbion
-
26 apr Unilever-topman wil realistische duurzaamheidsdoelen
-
26 apr Wijnconsumptie op laagste niveau sinds 1996
-
26 apr Arla Foods Ingredients neemt activiteiten in wei over van Volac
-
26 apr Ahold Delhaize opent tech-studio in Roemenië
-
25 apr Duitse vleesconsumptie nam in 2023 met 0,8% af
-
25 apr Unilever verkoopt meer producten
-
25 apr HelloFresh groeit met bezorging kant- en klaarmaaltijden
-
25 apr A-merken Nestlé blijven last houden van zuinige consument
-
25 apr EU verbiedt ongezonde aroma's voor rookworst en barbecuesaus
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan