Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen

12-02 09:27 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - Heineken heeft in 2019 meer bier verkocht dan een jaar eerder, zo blijkt uit de jaarcijfers van de brouwer. Heineken verkocht vorig jaar 214,4 miljoen hectoliter, een autonome groei van 3,1% ten opzichte van 2018. Heineken zag daarnaast zijn alcoholvrije 0.0-tak flink groeien.

De bierbrouwer verkocht met name meer bier in Azië. Daar lagen de bierverkopen met een autonome groei, de groei op eigen kracht zonder overnames meegerekend, van 11,8% het hoogst. De grootste biermarkt voor Heineken blijven Noord- en Zuid-Ame­ri­ka met 85,6 miljoen verkochte hectoliters bier is de markt goed voor 35,5% van de verkopen.

De Europese bierverkopen lagen vorig jaar 0,2% lager. Heineken zag zijn netto-omzet vorig jaar met 5,6% groeien naar 23,9 miljard euro. Deze groei is voor een groot deel te danken aan de goede prestaties van de 0.0. tak. Heineken meldt dat deze tak met dubbele cijfers groeide in 2019. Het 0.0-bier van Heineken wordt nu in 57 landen verkocht. Eind 2018 werd het 0.0-bier nog in 38 landen verkocht.

Nieuwe topman

Heineken maakte dinsdag bekend in de loop van dit jaar een nieuwe topman te benoemen. Na 15 jaar draagt de Belg Jean-François van Boxmeer het stokje over aan de Nederlander Dolf van den Brink.

Van Boxmeer was vanaf 2005 CEO bij Heineken. "Onder zijn leiderschap is Heineken meer dan verdubbeld in omvang", aldus het bedrijf. De dochter van Freddy Heineken, Charlene de Carvalho-Heineken zegt de terugtredende topman Van Boxmeer zeer erkentelijk te zijn voor het bewaken van "het erfgoed en de identiteit van Heineken".

Het is de bedoeling dat Van den Brink op 1 juni begint. De toekomstige topman werkt al 22 jaar bij het bedrijf.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
21 feb Familie Van Eerd verdeelt 52,5 miljoen euro dividend
21 feb Als food merk overleven in Mexico
21 feb Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
21 feb Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 feb PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
20 feb HelloFresh werkt aan verlaging van CO2-emissie bij bezorging
20 feb Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
20 feb Aviko investeert in nieuwe fabriek in Poperinge
20 feb Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
19 feb Twee Vlaamse voedingsbedrijven bekroond als fabrieken van de toekomst
19 feb Britse vleesindustrie vreest exportstrop na einde overgangsfase Brexit
19 feb Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
19 feb Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
19 feb Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?