Heineken verkoopt meer bier en ziet populariteit 0.0 verder toenemen

12-02 09:27 | bron: FoodPro Network Belgium

AMSTERDAM - Heineken heeft in 2019 meer bier verkocht dan een jaar eerder, zo blijkt uit de jaarcijfers van de brouwer. Heineken verkocht vorig jaar 214,4 miljoen hectoliter, een autonome groei van 3,1% ten opzichte van 2018. Heineken zag daarnaast zijn alcoholvrije 0.0-tak flink groeien.

De bierbrouwer verkocht met name meer bier in Azië. Daar lagen de bierverkopen met een autonome groei, de groei op eigen kracht zonder overnames meegerekend, van 11,8% het hoogst. De grootste biermarkt voor Heineken blijven Noord- en Zuid-Ame­ri­ka met 85,6 miljoen verkochte hectoliters bier is de markt goed voor 35,5% van de verkopen.

De Europese bierverkopen lagen vorig jaar 0,2% lager. Heineken zag zijn netto-omzet vorig jaar met 5,6% groeien naar 23,9 miljard euro. Deze groei is voor een groot deel te danken aan de goede prestaties van de 0.0. tak. Heineken meldt dat deze tak met dubbele cijfers groeide in 2019. Het 0.0-bier van Heineken wordt nu in 57 landen verkocht. Eind 2018 werd het 0.0-bier nog in 38 landen verkocht.

Nieuwe topman

Heineken maakte dinsdag bekend in de loop van dit jaar een nieuwe topman te benoemen. Na 15 jaar draagt de Belg Jean-François van Boxmeer het stokje over aan de Nederlander Dolf van den Brink.

Van Boxmeer was vanaf 2005 CEO bij Heineken. "Onder zijn leiderschap is Heineken meer dan verdubbeld in omvang", aldus het bedrijf. De dochter van Freddy Heineken, Charlene de Carvalho-Heineken zegt de terugtredende topman Van Boxmeer zeer erkentelijk te zijn voor het bewaken van "het erfgoed en de identiteit van Heineken".

Het is de bedoeling dat Van den Brink op 1 juni begint. De toekomstige topman werkt al 22 jaar bij het bedrijf.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
24 sep Uncle Ben’s voortaan Ben’s Original
24 sep Europese onenigheid over Nutri-Score
24 sep Tsjechische online supermarkt Rohlik bezig met grote opmars in Europa
24 sep Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
24 sep LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
23 sep Iedere dag 'Happy hour' in Finse supermarkt
23 sep Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
23 sep Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
22 sep Vivera opent vernieuwde fabriek
22 sep Ahold Delhaize stelt nieuwe duurzaamheidsdoelen
22 sep Dagelijks haalt 1 miljard euro aan voedsel de winkel niet
22 sep Hoogwaardige perslucht is van essentieel belang voor de productie van voedingsmiddelen en dranken
21 sep Meer voedselfraude in tijden van crisis?
21 sep Nestlé's plantaardige 'bacon cheeseburger' verkrijgbaar in de VS
21 sep Ahold Delhaize zet in op halvering van de voedselverspilling in 2030
21 sep Bekijk de belangrijkste wijzigingen in de nieuwe FSSC
21 sep TempWeb: 100% zekerheid op afstand geeft rust
18 sep SGS verifieert wereldwijd landbouwbedrijven in opdracht van Nestlé
18 sep Zijn gezonde tussendoortjes echt wel zo gezond?
18 sep Kaasboerderij Kaamps: Zekerheid over temperatuur stelt productieproces veilig
18 sep Veilige en efficiënte afvuloplossingen (video)
17 sep Alle Nespresso cups tegen 2022 CO2-neutraal
17 sep Voedingsindustrie maakt verpakkingen steeds duurzamer
17 sep Bizerba Innovation Summit 2020 | DeFabrique - Maarssen
17 sep De juiste vloer: doorslaggevend voor de voedselveiligheid
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?