Starbucks opent elke drie dagen nieuwe vestiging in India
bron: FoodPro Network
Starbucks is van plan om zijn winkelaantal in India in vier jaar ruimschoots te verdubbelen tot duizend filialen. Dat betekent dat Starbucks er gemiddeld elke drie dagen een nieuwe vestiging bijkrijgt in India. Starbucks verwacht zijn personeelsbestand er ook te verdubbelen tot ongeveer 8600 medewerkers.
Terwijl thee lange tijd de favoriete warme drank in India is geweest, is het drinken van koffie steeds populairder aan het worden bij de groeiende middenklasse. Niet alleen Starbucks breidt er flink uit. Ook een lokale concurrent zoals Blue Tokai doet het goed in India.
Starbucks is sinds 2012 actief in India via een samenwerkingsverband met het Tata-conglomeraat. De doelstelling van duizend winkels in 2028 zou van India een van de belangrijkste buitenlandse markten maken van Starbucks. Dat is wel nog maar een schijntje vergeleken met de meer dan 6500 vestigingen die de keten al heeft in China. Ook daar is het aantal koffiedrinkers de laatste jaren sterk aan het toenemen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
06 dec Het geheim van succesvolle Cloud ERP in de voedingssector
-
06 dec LI-5600, een etiket boven én onderaan! (video)
-
05 dec Traceerbaarheidsuitdagingen voor producenten van sauzen en dressings
-
05 dec Verbeterde voedingskwaliteit dankzij optimale temperatuurbeheersing
-
04 dec Ahold Delhaize mag Profi overnemen
-
04 dec Nestlé vervangt meer verpakkingen door papieren innovaties
-
04 dec 5 manieren waarop voedsel- en drankbedrijven duurzame inkoop kunnen aanpakken
-
04 dec 7 Tips voor het opstellen en onderhouden van een kwaliteitshandboek
-
03 dec Stakingen bij Duitse fastfoodrestaurants
-
03 dec Cargill schrapt duizenden banen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan