Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf
13 feb 2020 08:39
bron: FoodPro Network Belgium
bron: FoodPro Network Belgium
ROTTERDAM - Unilever stopt met reclame voor producten die zich richt op kinderen onder de twaalf jaar. De producent van onder meer ijsjes als de Magnum en het raketje wil op die manier een bijdrage leveren aan de strijd tegen overgewicht bij kinderen.
Unilever stopt met het voor marketingdoeleinden inhuren van influencers en beroemdheden die populair zijn bij jonge kinderen. Ook het gebruik van tekenfilmpersonages wordt aan banden gelegd.
De ijstak van Unilever wordt als eerst aangepakt. Hier werden de afgelopen jaren al stappen gezet om het aantal calorieën per ijsje tot maximaal 110 en het suikergehalte tot 12 gram terug te brengen.
Laatste nieuws
-
08 mei Uber blijft profiteren van vraag naar maaltijden en taxiritjes
-
08 mei Winst Ahold Delhaize daalt door reorganisatie België
-
08 mei AB InBev verdient meer door duurder bier
-
08 mei Eiwittransitie maakt frikandel gezonder
-
08 mei Het beknopte softwareoverzicht voor de voedingsindustrie
-
07 mei Milka en Oreo verdwijnen uit de rekken bij Rewe
-
07 mei Nestlé investeert 100 miljoen dollar in Vietnamese koffiefabriek
-
07 mei Orde in de chaos van certificaten in de voedingsmiddelen- en drankenindustrie
-
06 mei Kraft Heinz ziet consumenten afhaken door prijsverhogingen
-
06 mei Foodmerken zien brood in mukbang
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan