Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf

13-02 08:39 | bron: FoodPro Network Belgium

ROTTERDAM - Unilever stopt met reclame voor producten die zich richt op kinderen onder de twaalf jaar. De producent van onder meer ijsjes als de Magnum en het raketje wil op die manier een bijdrage leveren aan de strijd tegen overgewicht bij kinderen.

Unilever stopt met het voor marketingdoeleinden inhuren van influencers en beroemdheden die populair zijn bij jonge kinderen. Ook het gebruik van tekenfilmpersonages wordt aan banden gelegd.

De ijstak van Unilever wordt als eerst aangepakt. Hier werden de afgelopen jaren al stappen gezet om het aantal calorieën per ijsje tot maximaal 110 en het suikergehalte tot 12 gram terug te brengen.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
03 jul Britse jongeren ervaren allergieën als probleem bij het uit eten gaan
03 jul 12 Tips tegen voedselfraude (deel 2)
03 jul Verzegel je maaltijden met een etiket! (video)
02 jul 77% Belgen wil verplicht mondkapje in supermarkt
02 jul Avebe ziet kansen voor aardappeleiwit in vleesververvangers
02 jul Omarm de toenemende complexiteit in productieplanning
01 jul Colruyt Group neemt dataleverancier Daltix over
01 jul Consument bereid om meer te betalen voor kweekvlees
01 jul Schrikken klanten terug van groenten en fruit in bulk? (video)
30 jun Verplichting GTIN’s voor variabele gewichtsartikelen uitgesteld tot 2022
30 jun Duvel: de beste vloer voor het beste bier (video)
30 jun Export in tijden van corona
29 jun Ook Starbucks stopt met betaalde advertenties op sociale media
29 jun Coca-Cola adverteert voorlopig niet op sociale media in strijd tegen racisme
29 jun Webinar: Is jouw kwaliteitssysteem future-proof?
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?