Unilever stopt met reclame die gericht is op kinderen onder de twaalf

13-02 08:39 | bron: FoodPro Network Belgium

ROTTERDAM - Unilever stopt met reclame voor producten die zich richt op kinderen onder de twaalf jaar. De producent van onder meer ijsjes als de Magnum en het raketje wil op die manier een bijdrage leveren aan de strijd tegen overgewicht bij kinderen.

Unilever stopt met het voor marketingdoeleinden inhuren van influencers en beroemdheden die populair zijn bij jonge kinderen. Ook het gebruik van tekenfilmpersonages wordt aan banden gelegd.

De ijstak van Unilever wordt als eerst aangepakt. Hier werden de afgelopen jaren al stappen gezet om het aantal calorieën per ijsje tot maximaal 110 en het suikergehalte tot 12 gram terug te brengen.




Uw nieuws hier? neem dan contact met ons op

Geef een reactie
Je moet inloggen om te kunnen reageren.
Heb je nog geen account, maak dan een account aan


Laatste nieuws
21 feb DSM koopt Glycom voor 765 miljoen euro
21 feb Familie Van Eerd verdeelt 52,5 miljoen euro dividend
21 feb Als food merk overleven in Mexico
21 feb Samenwerking met Starbucks levert Nestlé kwart miljard op
21 feb Energiebesparing bij verdampen CO2 in de voedingsindustrie?
20 feb PepsiCo komt met 'verrassingsdoos' om voedselverspilling tegen te gaan
20 feb HelloFresh werkt aan verlaging van CO2-emissie bij bezorging
20 feb Voedingsmiddelen leveren aan Tesco? (whitepaper)
20 feb Aviko investeert in nieuwe fabriek in Poperinge
20 feb Tekort aan gele spliterwt door populariteit vegaburgers
19 feb Twee Vlaamse voedingsbedrijven bekroond als fabrieken van de toekomst
19 feb Britse vleesindustrie vreest exportstrop na einde overgangsfase Brexit
19 feb Circa 60% van de wereldwijde vleesproducten in 2040 zal plantaardig of gekweekt zijn
19 feb Trends in de Zuid-Koreaanse food retail
19 feb Reduceren van give-away: “Mag het ietsje meer zijn?”
Het FoodPro netwerk
FoodPro Network verbindt professionals in de voedingsindustrie met elkaar. Word ook onderdeel van FoodPro Network!
Spotlight
advertentie
uw banner hier?