Kraft Heinz ziet consumenten afhaken door prijsverhogingen

Prijsbewuste consumenten laten duurdere Kraft Heinz producten links liggen en gaan ook minder uit eten, waardoor de verkopen in het foodservicekanaal dalen.

Kraft Heinz zag de volumes in het eerste kwartaal dalen met 3,2%, terwijl de prijzen met 2,7% stegen. De omzet van 6,4 miljard dollar (5,95 miljard euro) bleef licht onder de verwachtingen van analisten. Moeizaam gaat het vooral in het Amerikaanse foodservicekanaal omdat consumenten minder uit eten gaan. Toch wint Kraft Heinz marktaandeel in de out-of-home markt.

Met gerichte promoties wil Kraft Heinz de prijsbewuste consumenten overtuigen. De volumes zouden in de tweede jaarhelft weer moeten aantrekken. Maar eerst volgt nog een moeilijk tweede kwartaal waarin de omzet de negatieve impact zal ondervinden van een tijdelijke onderhoudsstop in een fabriek die producten voor de Amerikaanse buitenhuismarkt produceert, aldus Kraft Heinz.

Laatste nieuws