Frisdrank verliest aan populariteit door bewustwording gezondheid
bron: FoodPro Network
ANTWERPEN - De verkoop van frisdranken is afgelopen jaar gedaald. Dit zou komen doordat de consument steeds bewuster wordt van de gezondheidseffecten van het drinken van frisdrank. Aldus cijfers van Brand Finance.
Het strategisch adviesbureau Brand Finance test elk jaar de topmerken van de wereld en kijkt daarbij welke het meest waardevol zijn. In het rapport Brand Finance Soft Drinks 25 zijn de meest waardevolle frisdrankmerken bekeken. Coca-Cola blijft het meest waardevol.
Maar Coca-Cola verloor 5 procent in merkwaarde vergeleken met vorig jaar. Pepsi noteert een tweede plaats, maar ook Pepsi verloor afgelopen jaar waarde, liefst 11 procent. Op de derde plaats staat Red Bull. Red Bull verloor 12 procent van zijn waarde.
Veel nieuwkomers in de lijst hebben een gezond imago. Yakult, Nestea, Twinings, Lipton en Evian staan dit jaar voor het eerst in de top 25. Lipton staat zelfs vijfde.
Laatste nieuws
-
30 jul Minder Belgische grensshoppers naar Frankrijk en Nederland
-
30 jul Duitse bedrijven produceerden in 2023 voor 583,2 miljoen euro vleesvervangers
-
30 jul Hoe ERP-oplossingen helpen bij het aanpakken van de grootste uitdagingen in de vleesindustrie
-
29 jul Colruyt en Delhaize passen hun beleid voor huismerken aan
-
29 jul Four out of five F&B brands plan to boost innovation spend in 2025
-
29 jul Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
29 jul Dit zijn de BRCGS, IFS en FSSC 22000 opleidingseisen
-
28 jul TOP: 'Plantaardig alternatief voor braadworst is duurzamer en gezonder'
-
28 jul Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
25 jul Carrefour verkoopt Italiaanse tak aan NewPrinces Group
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan