Frisdrank verliest aan populariteit door bewustwording gezondheid
bron: FoodPro Network
ANTWERPEN - De verkoop van frisdranken is afgelopen jaar gedaald. Dit zou komen doordat de consument steeds bewuster wordt van de gezondheidseffecten van het drinken van frisdrank. Aldus cijfers van Brand Finance.
Het strategisch adviesbureau Brand Finance test elk jaar de topmerken van de wereld en kijkt daarbij welke het meest waardevol zijn. In het rapport Brand Finance Soft Drinks 25 zijn de meest waardevolle frisdrankmerken bekeken. Coca-Cola blijft het meest waardevol.
Maar Coca-Cola verloor 5 procent in merkwaarde vergeleken met vorig jaar. Pepsi noteert een tweede plaats, maar ook Pepsi verloor afgelopen jaar waarde, liefst 11 procent. Op de derde plaats staat Red Bull. Red Bull verloor 12 procent van zijn waarde.
Veel nieuwkomers in de lijst hebben een gezond imago. Yakult, Nestea, Twinings, Lipton en Evian staan dit jaar voor het eerst in de top 25. Lipton staat zelfs vijfde.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan