Mondelez bespaart op advertentiekosten door AI
bron: FoodPro Network
Mondelez gebruikt AI om de kosten van zijn reclamecampagnes te stroomlijnen en te verlagen. Het bedrijf wil de uitgaven voor het maken van reclamecontent met 30 tot 50 procent verminderen.
Het project is het resultaat van een samenwerking tussen Mondelez, Publicis Groupe en Accenture. Met een investering van meer dan 40 miljoen dollar (34 miljoen euro) wordt de technologie al ingezet op socialmediaplatforms, onder andere voor Milka in Duitsland en Chips Ahoy in de Verenigde Staten.
Een acht seconden durende Milka video laat bijvoorbeeld golven van chocolade zien die op een wafel druipen met een achtergrond die zich aanpast aan verschillende doelgroepen. In de toekomst verwacht Mondelez dat de tool korte tv reclames kan genereren voor de feestdagen of zelfs voor de Super Bowl.
Deze AI aanpak bespaart flink vergeleken met traditionele animatietechnieken, die honderden duizenden dollars kunnen kosten. Net zoals andere fabrikanten van consumentengoederen probeert Mondelez de gevolgen van de tarieven en de dalende consumentenbestedingen te verzachten. Dit gebeurt door de kosten van reclamebureaus te verlagen en de productontwikkelingstijd te versnellen.
Laatste nieuws
-
28 okt Omzetgroei voor Danone
-
28 okt Nederlanders en Belgen kochten minder huismerken in 2023
-
28 okt Beter houdbaarheidsbeheer in de sector van verse kant-en-klaar maaltijden
-
27 okt Jumbo voert wijzigingen door in directie
-
27 okt Mondelez bespaart op advertentiekosten door AI
-
27 okt Minder Belgische grensshoppers naar Frankrijk en Nederland
-
24 okt Speed Up NPD: Beat the Market with Innovation
-
24 okt 6 tactieken om kosten te besparen met voedselproductie software
-
23 okt Ahold Delhaize bouwt groot distributiecentrum in VS
-
23 okt Europese Commissie keurt fusie FrieslandCampina met Belgische Milcobel goed
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan