Carrefour lanceert nieuw concept Easy nu ook officieel
bron: FoodPro Network
ANTWERPEN - Carrefour België heeft nu ook officieel het nieuwe concept Easy geintroduceerd. Het concept legt de focus op verse producten en klanten die dagelijks hun boodschappen doen. Easy moet een honderdtal filialen gaan krijgen in België.
8 winkels eind 2016, op termijn naar de 100
Carrefour startte in België twee jaar geleden al met test rondom het nieuwe winkelconcept: in Antwerpen en in Sint-Kwintens-Lennik zijn al een tijdje filialen te vinden van Easy. Eind dit jaar moeten dit er 8 zijn en op de langere termijn moet de teller dus naar honderd Belgische Easy-winkels van Carrefour gaan. De winkels hebben een oppervlakte van tussen de 400 en 800 m2 en bieden vooral verse producten aan,
Easy mikt daarmee op klanten die elke dag hun boodschappen komen doen en minder op klanten die slechts één of twee keer per week naar de supermarkt komen. Daarom zal de supermarkt ook langere openingstijden hebben dan normaal.
In Aziatische landen is het concept van Carrefour al erg populair.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan