Hema zet in op internationaal en online
bron: FoodPro Network
AMSTERDAM / ANTWERPEN - HEMA wil over tien jaar het grootste deel van de omzet uit internationale activiteiten halen. Volgens topman Tjeerd Jegen is internationale uitbreiding het antwoord op de problemen in de detailhandel.
Van de ruim zevenhonderd HEMA-filialen liggen er nu nog zo’n zeshonderd in Nederland. Sinds een aantal jaar is HEMA ook actief in onder andere België, Spanje, Luxemburg, Engeland en Frankrijk.
"Als je maar in één land blijft, ga je het uiteindelijk verliezen van zaken als Primark, Action en Ikea. Die zijn ook allemaal in meer landen actief'", aldus Jegen. Dat sommige concurrenten het de laatste tijd niet hebben gered, ligt er volgens hem ook aan dat ze hun focus beperken tot Nederland.
'"Klanten zijn tegenwoordig heel veeleisend'" redeneert de HEMA-directeur. Om die klanten alles te kunnen bieden en toch ook een gunstig kostenplaatje te hebben, is schaalvergroting nodig, zegt hij. ''Als je met vijfhonderd of duizend winkels inkoopt maakt dat al een heel verschil.''
Daarnaast wil HEMA sterk online groeien. HEMA heeft de online activiteiten het afgelopen jaar flink vernieuwd.
Laatste nieuws
-
17 mei PepsiCo investeert meer dan 200 miljoen euro in chipsfabriek in Veurne
-
17 mei Fonterra overweegt activiteiten in consumentenproducten te verkopen
-
17 mei Haribo en Lidl bereiken akkoord
-
17 mei Crisp introduceert een blikje biodiversiteit
-
17 mei Meer zuivelverwerkers met CO2-doelen, doorberekenen kosten lastig
-
17 mei Waarom u ERP-functionaliteit voor voedselveiligheid nodig hebt
-
17 mei Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
16 mei Asda stort zich op huizenmarkt
-
16 mei Milcobel heeft nieuwe CEO
-
16 mei eBook | Versterk je supply chain: Beheers veerkracht en flexibiliteit
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan