Marktaandeel voor huismerken in Europa neemt iets toe

bron: FoodPro Network
De omzet uit huismerken in 17 Europese landen groeide vorig jaar naar 352 miljard euro. Het marktaandeel van huismerken nam met 0,11 procentpunt toe naar 38,1%.
In 10 Europese landen hebben huismerken een marktaandeel van meer dan 30% in 5 landen is dat meer dan 40%. Dat blijkt uit een analyse van marktonderzoeksbureau NielsenIQ waar de internationale organisatie van huismerkfabrikanten PLMA zich op baseert.
NielsenIQ zag een stijging voor het aandeel van huismerken in 9 van de 17 landen. De sterkste groei was er in Spanje met een stijging van het huismerkaandeel van 1,2 procentpunt. Ook in Tsjechië, Portugal en Frankrijk was de groei bovengemiddeld. Zwitserland is het land met het hoogste aandeel voor huismerken in de omzet met een aandeel van 52%.
Laatste nieuws
-
21 mrt Amerikaanse FDA overweegt Nutri-Score-achtig FoP-logo
-
21 mrt Afval bestrijden met food-specifiek ERP
-
20 mrt IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
-
20 mrt Biefstuk en hamburgers worden nog duurder door schaarste
-
20 mrt ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
20 mrt McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
20 mrt 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie
-
19 mrt Picnic gaat samenwerken met met Intermarché
-
19 mrt Wanneer en waarom je bedrijf Food ERP software nodig heeft
-
19 mrt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan