Welke foodbedrijven bestaan er over 10 jaar nog?

Welke foodbedrijven bestaan er over 10 jaar nog?

De wereld verandert snel. Dat merken ook voedingsmiddelenbedrijven. Wat gisteren een succes was, kan vandaag worden ingehaald door een nieuwe startup.

Slagvaardigheid foodsector

Hoe slagvaardig is de Nederlandse foodsector eigenlijk? Bedrijven die goed en snel in staat zijn, om mee te veranderen met de omstandigheden, hebben meer kans om te overleven. Gemakkelijker gezegd dan gedaan!

Concrete handvatten

De ondernemers Marc Oude Luttikhuis van Foodatelier en Martin van Dam van Group7 worden regelmatig gevraagd om foodbedrijven verder te helpen. Zij vertellen dat er zowel bij grote als kleinere bedrijven, veel behoefte is om sneller en duurzamer te leren innoveren.  Zij zijn bereid om hun kennis en ervaring met een grotere doelgroep te delen in een leerprogramma.  Daarmee kunnen concrete handvatten aan voedingsmiddelenbedrijven worden geboden.

Ontwikkelen van food strategie

Wageningen Academy heeft een marktonderzoek uitgevoerd waaruit de interesse voor het onderwerp Foodstrategie & marketing groot blijkt te zijn. Ook wordt er een sterke voorkeur uitgesproken voor compacte eendaagse leerprogramma’s. Om binnen één dag een interactief programma met diversiteit en kwaliteit te kunnen bieden, is nauwkeurig gekeken naar de samenstelling en de vorm van het onderwijsprogramma.

Waar staat uw bedrijf?

De deelnemers wordt vooraf gevraagd om het businessmodel canvas in te vullen. Ook wordt een checklist verstrekt om te toetsen hoe wendbaar de huidige foodstrategie is. Deze voorbereiding maakt het mogelijk om nog concreter en op interactieve wijze in te spelen op de eigen situatie van de diverse bedrijven.

Leer van Picnic en Unilever

Volgens programmaleider Astrid Kühlkamp (die naast werkzaam voor Wageningen Academy ook eigenaar van FoodMarketing4u  is) is het de bedoeling dat cursisten aan het eind van de dag weten wat zij morgen anders gaan doen. De dag wordt een mix van vooraanstaande consumenten- en marketingwetenschap, strategie- en marketingmodellen, businessaanpak en praktische voorbeelden. Picnic en Unilever, twee zeer uiteenlopende bedrijven, vertellen over hun (on- en offline) strategie en het overwinnen van obstakels die zij tegenkwamen. Door de kruisbestuiving tussen de deelnemers kan er een basis gelegd worden voor samenwerking tussen de aanwezige bedrijven die zeer succesvol kan zijn. Geïnteresseerd? Kijk voor meer informatie op Wageningen Academy





Laatste nieuws