Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen

bron: FoodPro Network
Unilever overweegt de verkoop van het Britse snacksmerk Graze. Dit past in de plannen van de nieuwe topman Fernando Fernandez om het assortiment van het bedrijf minder op voeding en meer op persoonlijke verzorging te richten, aldus de Financial Times.
Unilever meldde vorig jaar al de ijsjesdivisie met merken zoals Ben & Jerry's, Magnum en Cornetto te willen afsplitsen. Ook maakte Unilever bekend de merken Unox, Conimex en Zwan om deze reden te verkopen. Datzelfde gold voor De Vegetarische Slager. Het bedrijf wil zich nog wel richten op zijn belangrijkste merken.
Unilever wilde geen commentaar geven aan de zakenkrant over de mogelijke verkoop. Graze begon zo'n twintig jaar geleden met het bezorgen van snackboxen, voordat het in 2015 begon met het leveren aan supermarkten en andere retailers. Unilever kocht het merk in 2019, ook om te voldoen aan een groeiende vraag naar gezondere snacks. Maar de verkopen van Graze vielen volgens de laatste gepubliceerde cijfers tegen. Volgens de krant moet Unilever mogelijk genoegen nemen met een lagere prijs dan waarvoor het bedrijf Graze oorspronkelijk kocht.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
11 jul Ferrero bevestigt overname Kellogg
-
11 jul Onlinesupermarkt Rohlik na een jaar al winstgevend in München
-
11 jul Infographic | 6 tactieken om voedselproductie kosten te verlagen
-
10 jul Ferrero wil Kellogg overnemen
-
10 jul Carrefour opent automatische winkels in Frankrijk
-
10 jul Mondelez investeert 5 miljoen in innovatie keuken
-
10 jul 7 tips voor betere Food & Beverage inkoopprocedures
-
09 jul Plantaardige microgels voor sappigere vleesvervangers
-
09 jul De minder bekende voordelen van ERP-software voor de levensmiddelenindustrie belichten
-
08 jul Europese inkoopalliantie Carrefour en Coopérative U
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan