Carrefour start nieuw buurtwinkelconcept in Franse stations

Carrefour heeft een nieuw akkoord gesloten om 45 metrostations rond Parijs van gemakswinkels te voorzien. De supermarktketen ontwikkelt voor de gelegenheid zelfs een nieuw buurtwinkelconcept.

Carrefour gaat een strategische samenwerking aan met vastgoedontwikkelaar Altarea en de Parijse openbaarvervoersmaatschappij RATP om een nieuw buurtwinkelconcept te lanceren in de stations van het nieuwe Grand Paris Express-netwerk, aldus LSA. Het project, dat loopt tot 2030, speelt in op de verwachte 300 miljoen reizigers die jaarlijks van het netwerk gebruik zullen maken. De stationswinkels maken deel uit van een groter plan waarin in totaal 136 commerciële ruimten op ruim 12.500 m² worden ontwikkeld.

De winkels, variërend in grootte van 50 tot 250 m², zullen een breed scala aan producten en diensten aanbieden. Naast levensmiddelen en versproducten worden er ook accessoires zoals opladers en oordopjes verkocht. Bovendien zullen sommige locaties extra diensten aanbieden, zoals bagagekluizen, conciërgediensten en pakketophaalpunten.

Laatste nieuws