Carrefour start nieuw buurtwinkelconcept in Franse stations

bron: FoodPro Network
Carrefour heeft een nieuw akkoord gesloten om 45 metrostations rond Parijs van gemakswinkels te voorzien. De supermarktketen ontwikkelt voor de gelegenheid zelfs een nieuw buurtwinkelconcept.
Carrefour gaat een strategische samenwerking aan met vastgoedontwikkelaar Altarea en de Parijse openbaarvervoersmaatschappij RATP om een nieuw buurtwinkelconcept te lanceren in de stations van het nieuwe Grand Paris Express-netwerk, aldus LSA. Het project, dat loopt tot 2030, speelt in op de verwachte 300 miljoen reizigers die jaarlijks van het netwerk gebruik zullen maken. De stationswinkels maken deel uit van een groter plan waarin in totaal 136 commerciële ruimten op ruim 12.500 m² worden ontwikkeld.
De winkels, variërend in grootte van 50 tot 250 m², zullen een breed scala aan producten en diensten aanbieden. Naast levensmiddelen en versproducten worden er ook accessoires zoals opladers en oordopjes verkocht. Bovendien zullen sommige locaties extra diensten aanbieden, zoals bagagekluizen, conciërgediensten en pakketophaalpunten.
Laatste nieuws
-
21 mrt Amerikaanse FDA overweegt Nutri-Score-achtig FoP-logo
-
21 mrt Afval bestrijden met food-specifiek ERP
-
20 mrt IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
-
20 mrt Biefstuk en hamburgers worden nog duurder door schaarste
-
20 mrt ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
20 mrt McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
20 mrt 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie
-
19 mrt Picnic gaat samenwerken met met Intermarché
-
19 mrt Wanneer en waarom je bedrijf Food ERP software nodig heeft
-
19 mrt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan