Danone verkoopt meer

bron: FoodPro Network
Danone heeft vorig jaar voor het eerst in tien jaar de verkochte volumes zien toenemen. Danone focust zich op de meest rendabele producten.
Het moederbedrijf van merken zoals Actimel, Activia, Alpro, Evian en Olvarit realiseerde in 2024 een omzet van 27,37 miljard euro. Dat was iets meer dan analisten hadden verwacht. Op vergelijkbare basis nam de omzet met 4,3 procent toe tegenover 2023, waarvan ongeveer twee derde te danken is aan volumestijgingen.
De voorbije jaren heeft het Franse bedrijf zich geconcentreerd op de meest rendabele producten, veelal met een gezondheidsaspect. Er werden activiteiten verkocht die goed waren voor ongeveer 10 procent van de omzet. De strategie lijkt te werken. De recurrente operationele winst nam met 2,2 procent toe tot bijna 3,6 miljard euro.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mrt Amerikaanse FDA overweegt Nutri-Score-achtig FoP-logo
-
21 mrt Afval bestrijden met food-specifiek ERP
-
20 mrt IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
-
20 mrt Biefstuk en hamburgers worden nog duurder door schaarste
-
20 mrt ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
20 mrt McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
20 mrt 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie
-
19 mrt Picnic gaat samenwerken met met Intermarché
-
19 mrt Wanneer en waarom je bedrijf Food ERP software nodig heeft
-
19 mrt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan