Arla Foods zet 0,7% meer om

Arla Foods heeft in 2024 een groepsomzet gerealiseerd van 13,8 miljard euro. Dat is 0,7% meer dan in 2023. Het bedrijf verwerkte 13,7 miljard kilogram melk, 1,4% minder dan in het voorgaande boekjaar. De nettowinst bedroeg 401 miljoen en daarvan wordt 292 miljoen aan dividend uitgekeerd aan de melkveehouders van Arla.

In Nederland, België en Frankrijk noteerde Arla Foods een omzetstijging van 4,1%, waarmee de omzet van dit cluster op 509 miljoen euro uitkwam. Dit werd voornamelijk gedreven door een sterke groei van de strategische merken. Binnen het cluster steeg de omzet van het Nederlandse bedrijf met 1,6% naar 407 miljoen en groeiden de merken met 5,4%. Het marktaandeel van Arla Foods Nederland steeg in 2024 naar 11,5%

In 2024 steeg de omzet van Arla in Europa met 1% naar 8,066 miljard euro met daarbij een volumegroei van 4,1%. Die groei werd gestimuleerd door sterke merkposities, strategische groei en een verhoogde koopkracht bij consumenten door afnemende inflatie en stijgende lonen. Nederland, België en Frankrijk leveren hier een belangrijke bijdrage aan, met een volumegroei van de merken van 7,4%. 

Arla Foods is een internationale zuivelcoöperatie met ruim 8.000 melkveehouders in Denemarken, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. In Nederland voert de zuivelcoöperatie de merken Arla Skyr, Melkunie, Apetina, Lurpak en Castello. 

Laatste nieuws