McDonald's verkoopt meer door acties

bron: FoodPro Network
McDonald's heeft afgelopen kwartaal meer burgers, friet en andere snacks verkocht. In de twee kwartalen daarvoor had de fastfoodketen last van consumenten die bezuinigden op restaurantbezoeken en boycots van McDonald's om vermeende banden met Israël. Met goedkopere maaltijden en dranken probeerde McDonald's meer consumenten naar de restaurants te trekken.
Het bedrijf begon in juni met een speciaal menu van 5 dollar in de Verenigde Staten om consumenten te overtuigen dat McDonald's niet te duur was. De deal werd verlengd tot in december. Ook kwam de fastfoodketen in oktober met de Chicken Big Mac, bood de keten in Canada koffie aan vanaf 1 Canadese dollar en werd in Frankrijk een Happy Meal verkocht voor 4 euro. Ook probeerde McDonald's het in de VS met speciale Halloween-emmertjes en een tijdelijk verkrijgbare frappé met dulce de leche.
De verkopen in restaurants die langer dan een jaar open zijn stegen in het vierde kwartaal van 2024 met 0,4 procent vergeleken met een jaar eerder. Vooral in het Midden-Oosten en Japan heeft de fastfoodketen meer verkocht. In de VS waren de verkopen gedaald met 1,4 procent.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
21 mrt Amerikaanse FDA overweegt Nutri-Score-achtig FoP-logo
-
21 mrt Afval bestrijden met food-specifiek ERP
-
20 mrt IJsjesdivisie Unilever wordt The Magnum Ice Cream Company
-
20 mrt Biefstuk en hamburgers worden nog duurder door schaarste
-
20 mrt ACI Group breidt aanbod plantaardige eiwitten uit
-
20 mrt McCain wil voor 350 miljoen euro investeren in Franse fabrieken
-
20 mrt 4 manieren om met data waarde toe te voegen in de uitdagende Food & Beverage industrie
-
19 mrt Picnic gaat samenwerken met met Intermarché
-
19 mrt Wanneer en waarom je bedrijf Food ERP software nodig heeft
-
19 mrt Those Vegan Cowboys zet stappen in precisiefermentatie
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan