Minder vraag naar PepsiCo producten

bron: FoodPro Network
Vooral in de Verenigde Staten verkoopt PepsiCo minder producten doordat consumenten besparen op hun uitgaven. Voor 2025 verwacht de multinational maar een beperkte verbetering van de vraag.
Spaarzame Amerikaanse consumenten, die minder geld uitgeven aan frisdranken en snacks, duwden de omzet van PepsiCo iets naar beneden in het vierde kwartaal van 2024. In Europa en Latijns-Amerika namen de verkopen wel toe. De nettowinst groeide flink met 17% in het vierde kwartaal. Over het volledige jaar steeg de omzet met 0,4% en de winst met 9%.
“Onze activiteiten bleven veerkrachtig in 2024”, aldus CEO Ramon Laguarta, die verwijst naar bedrijfsverstoringen door geopolitieke spanningen in bepaalde internationale markten. PepsiCo wil de verkopen laten stijgen met goedkopere multipacks en miniblikjes en gaat de vraag aanwakkeren door bestaande producten te herzien en nieuwe producten.
Laatste nieuws
-
12 feb Ahold Delhaize boekt iets meer omzet
-
12 feb Heineken verkoopt meer
-
12 feb Steeds meer biologische boeren in Duitsland
-
12 feb Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
-
11 feb Omzet Coca-Cola stijgt vooral door prijsverhogingen
-
11 feb Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
11 feb Webinar | Cloud en AI zijn de drijvende kracht achter technologische transformatie
-
10 feb McDonald's verkoopt meer door acties
-
10 feb Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
10 feb Het belang van traceerbaarheid in de supply chain en de technologieën die dit mogelijk maken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan