Topman Starbucks ziet verbeteringen bij koffieketen

bron: FoodPro Network
De topman van Starbucks ziet verbeteringen bij de koffieketen. In een toelichting op de kwartaalcijfers van het bedrijf sprak Brian Niccol van kleine stapjes, maar die waren volgens hem wel in de goede richting. De kwartaalomzet van Starbucks daalde ook minder dan werd verwacht, wat erop wijst dat de terugloop van klanten begint af te nemen.
De verkopen in winkels die al meer dan een jaar open waren, gingen het voorbije kwartaal met 4 procent omlaag. Dat is een verbetering ten opzichte van de 7 procent daling van een kwartaal eerder.
Starbucks kampt al langer met dalende verkopen. Dat komt onder meer doordat klanten minder besteden door de hogere prijzen. Daarbij speelt mee dat de wachttijden steeds langer werden.
De in september aangetreden Niccol werkt aan veranderingen. Zo maakt hij zich er hard voor dat klanten die in een van de vestigingen zitten hun koffie weer in een keramische mok krijgen, in plaats van in een wegwerpbeker. Op veel locaties werd dit de laatste tijd niet altijd meer gedaan. Ook wil Niccol de menulijst 30 procent kleiner maken en het werk van barista's vereenvoudigen om klanten die in de winkel bestellen binnen vier minuten of minder hun drankjes te kunnen geven.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
12 feb Ahold Delhaize boekt iets meer omzet
-
12 feb Heineken verkoopt meer
-
12 feb Steeds meer biologische boeren in Duitsland
-
12 feb Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
-
11 feb Omzet Coca-Cola stijgt vooral door prijsverhogingen
-
11 feb Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
11 feb Webinar | Cloud en AI zijn de drijvende kracht achter technologische transformatie
-
10 feb McDonald's verkoopt meer door acties
-
10 feb Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
10 feb Het belang van traceerbaarheid in de supply chain en de technologieën die dit mogelijk maken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan