Topman Ton van Veen van Jumbo vertrekt: supermarktconcern zoekt nog naar opvolger

bron: FoodPro Network
Topman Ton van Veen van Jumbo heeft zijn vertrek aangekondigd. Hij heeft besloten de supermarktketen binnen enkele maanden te verlaten. Jumbo zoekt nog naar een opvolger.
"Jumbo verlaten was voor mij absoluut geen makkelijk besluit om te nemen, want na meer dan twintig jaar intensief verbonden te zijn met Jumbo, heb ik een groot geel hart. Ik heb er dan ook uitgebreid over gesproken met de Raad van Commissarissen (RvC) en Jumbo eigenaren familie Van Eerd", aldus Van Veen zelf over zijn vertrek.
De 55-jarige Van Veen was jarenlang financieel directeur van Jumbo. In 2022 deed hij al een stap terug door die bestuursfunctie te verruilen voor een rol als commissaris, om meer tijd voor familie en zaken buiten Jumbo te hebben. Vervolgens werd hij echter gevraagd om terug te keren in het dagelijkse bestuur, omdat toenmalig Jumbo-topman Frits van Eerd verdachte was geworden in een witwaszaak.
"Sindsdien heb ik, samen met mijn directieteam en alle andere collega's en aangesloten ondernemers, hard gewerkt aan herstel van het vertrouwen en het versterken van de basis, waardoor er nu een goed fundament ligt voor verdere groei", aldus Van Veen. Dit voelt voor hem daarom als een logisch moment om het stokje over te dragen. "De aankomende periode blijf ik nog aan om te zorgen voor een goede overdracht."
Van Veen verklaarde eerder deze maand bij de presentatie van de jaarcijfers dat Jumbo een serieuze crisis achter de rug heeft. Vergeleken met sommige andere supermarkten in Nederland is Jumbo de afgelopen jaren minder voordelig geworden, gaf Van Veen toe.
Daarom hanteert Jumbo nu een hardere inkooplijn dan eerst. Klanten merkten dat ook omdat er soms lege schappen waren als gevolg van de prijsonderhandelingen met leveranciers. Onder meer producten van Douwe Egberts, Nestlé en De Ruijter waren enige tijd niet te koop bij de supermarktketen.
Bron: ANP
Laatste nieuws
-
12 feb Ahold Delhaize boekt iets meer omzet
-
12 feb Heineken verkoopt meer
-
12 feb Steeds meer biologische boeren in Duitsland
-
12 feb Hoe maak je voedselveiligheid onderdeel van de hele organisatie?
-
11 feb Omzet Coca-Cola stijgt vooral door prijsverhogingen
-
11 feb Nestlé wil koffieteelt verduurzamen
-
11 feb Webinar | Cloud en AI zijn de drijvende kracht achter technologische transformatie
-
10 feb McDonald's verkoopt meer door acties
-
10 feb Whitepaper zout- en suikerreductie: 4 criteria voor succesvol reduceren
-
10 feb Het belang van traceerbaarheid in de supply chain en de technologieën die dit mogelijk maken
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan