Franse voedingsbedrijven zetten in op extra omzet uit plantaardige producten

bron: FoodPro Network Belgium
PARIJS - Carrefour heeft een coalitie gevormd met de 7 grote voedingsfabrikanten Danone, Unilever, Groupe Bel, Andros, Bonduelle, Nutrition & Santé en Savencia met als doel om tegen 2026 voor 3 miljard euro omzet uit plantaardige producten te genereren. Carrefour zet daarbij in op 500 miljoen euro. Met de oprichting van de coalitie spelen de deelnemers in op de groeiende interesse en vraag van consumenten en aan de noodzaak om de CO2-voetafdruk van voedsel te verminderen. Dat meldt Agroberichten Buitenland.
De coalitie gaat een stuurgroep oprichten met vertegenwoordigers van de 8 deelnemende bedrijven. Deze stuurgroep zal regelmatig samenkomen om collectieve commerciële acties te definiëren en de resultaten te meten. De belangrijkste doelstellingen van de coalitie zijn:
- Het lanceren van nieuwe plantaardige producten;
- Het testen van nieuwe smaken en aroma's testen;
- Het organiseren van promotie-evenementen;
- Ideeën voor recepten aandragen bij consumenten om hen te helpen nieuwe producten te bereiden;
- De discussie aangaan over de beste praktijken om plantaardige producten te ontwikkelen.
Laatste nieuws
-
20 jun In 8 stappen naar een goede Food Safety Culture
-
20 jun Quiz | Hoe duurzaam is uw voedsel- en drankenbedrijf?
-
19 jun Unilever overweegt Brits snacksmerk te verkopen
-
19 jun Europese Commissie kijkt naar marktmacht chocoladefabrikant Mars volgens Reuters
-
19 jun Danone wil het aantal wereldwijde partnerschappen verdubbelen
-
19 jun Efficiënter zaden, noten en gedroogd fruit verkopen (video)
-
18 jun Colruyt Group verkoopt 81 Franse winkels
-
18 jun Campbell Soup geeft een pittige twist aan soepen
-
18 jun EU Richtlijn Verpakking: wat u moet weten naarmate de EU Richtlijn 94/62/EG evolueert
-
17 jun Kraft Heinz gaat in VS kunstmatige kleurstoffen uit voeding halen
Praat mee
Heeft u al een account? Dan kunt u
Inloggen
Heeft u nog geen account? Maak dan een account aan